Monday, January 26, 2015

Bila Undang2 Kafir Mula Diberi Tempat Dan Kita Pulak Dipaksa Untuk Ikut

Uihhhh,,,,nampak gaya peribahasa "sayang2 anak2 tangan2kan " ni dah tak boleh digunakan lagi......sebab pasni akan ditukar jadi "rotan anak ibubapa boleh masuk penjara" ......

Sejak kes ibubapa yg masuk penjara kat sweeden kerana mendidik anak solat menggunakan rotan ...nampaknya pihak kafir2 laknatullah dah nampak cara macamana nak buat orang islam dihukum dengan sebab yang tak masuk akal hanya kerana mendidik peribadi mulia sianak dan mengikut tuntutan agama ....

Jengg krenggg....nampak gayanya Menteri Malaysia secara "bongoknya" telah bersetuju menanda tangan perjanjian bersama CRC yang nampak nau  mengambil kesempatan membuat alasan konon melindungi Hak Kanak2.....






Nampak cam OK jer...tapi agenda hitam disebaliknya tu yang jadi bahaya...... apa yang Menteri ni nampak masa nak bersetuju pun tak taulah....mungkin anak2 dia semua dah besar dan tak perlu dirotan...

Aku setuju kalau ibubapa atau penjaga yang memukul anak2 kecil sehingga setengah mati atau sampai mendatangkan kecederaan yang kekal itu dihukum dengan sewajarnya....tapi kalau rotan sekadar memberi pengajaran pun nak kena hukum gak...aishhhh memang naya.....dapat plak bangsa budak jenis bijak...pandai memanipulasi dan mengadu domba dan mereka cerita....memang boleh jahanam keluarga dibuatnya.....

Rumah aku ada rotan...sebab bila nak ajar anak...lagi2 bila tengah angin....kalau ikutkan bercakap tu lagi bahaya sebab effect pada hati sebab makan dalam dan masa depan anak2 itu....sebab kata2 yg keluar dari mulut seorang ibu bagaikan doa....kadang bukan guna pun rotan tu....buat eksen2 jer.....

Contoh nak suh mandi....cakap sehabis baik pun dia tak dengar....last2 ambik rotan....tunjuk...dan rotan pintu....barulah lintang pukang semua lari masuk bilik air atau buat apa yang disuruh bila suruh guna mulut langsung tak berjalan.......

Jangan plak pasni penuh penjara ngan makbapak yang merotan anak sebab bertujuan mendidik.....tak dapek nak dibayangkan.....

Apapun.....

Rotan bukan budaya tapi Sunnah...