Tuesday, November 17, 2015

Bila Anak Gagal Dalam Peperiksaan

Jumaat semalam patutnya aku pergi ke Sekolah Kebangsaan anak2 untuk mengambil keputusan peperiksaan akhir tahun diorang...tapi sebab inchik dd keja dan aku pulak kena standby nak ambik Cinta balik Tadika awal...makanya aku tak pergi kesekolah anak2 yang bersekolah rendah...

Lagipun sekarang ni dah mudah....keputusan ujian dan peperiksaan dah boleh cek online siap boleh cetak....

Semak Keputusan ---> SISTEM ANALISIS PEPERIKSAAN SEKOLAH

Pada mulanya memang agak kecewa tapi tak lama.....hati aku kembali tenang sejuk dan senyum sebab subjek yang aku target itulah yang anak2 aku dapat usahakan dengan baik sekali....

Result Akhir Tahun 2015 Kakak



Keputusan kakak paling teruk.....mata pelajaran utama gagal skor A....subjek Matematik pulak gagal dengan 44% dapat E......tapi bila tengok subjek Bahasa Arab dan Pendidikan Islam...hati aku terus jadi sejuk.....memang dia sangat berusaha belajar dalam subjek Agama....alahamdulillah.....aku rasa mungkin inilah yang buat aku sedih tapi gembira....aku panggil kakak dan cakap..."ini keputusan peperiksaan kakak....matematik jer kakak gagal...tapi mama gembira sebab dalam bab Agama kakak sangat cemerlang.....tapi itu tak bermakna kakak tak perlu berusaha.....tahun depan cuba buat yang terbaik lagi....." dia cuma angguk2 kata baiklah mama ....

Bandingkan dengan result exam pertengahan tahun....memang ada peningkatan tapi dalam subjek Matematik jer kakak punya result makin menjunam jatuh.....

Result Pertengahan Tahun 2015 Kakak




Result Akhir Tahun 2015 Babang Dan Maya Zaaara

Yang ni pula keputusan babang dan Maya Zaara.....bila dikaji balik memang anak2 aku lemah subjek Matematik...








Takder rungutan dah....aku belajar menerima seadanya anak2 aku...nak membandingkan diorang jauh sekali...cuma aku minta diorang lebih berusaha dan mencontohi apa yang baik....

Orang lain nak cakap apapun lantaklah....aku nak harap anak aku pandai sangat macam anak orang lain pun tak boleh sebab aku sendiri pun sekolah tak tinggi....

Masih bersyukur sebab anak2 aku masih taat pada perintah allah dan ibubapa....mohon doakan mereka jadi anak2 yang soleh dan solehah....

Nanti aku share ngan korang keputusan peperiksaan SRA ( Sekolah Rendah Agama ) anak2 aku....seriusnya memang rare....terutama kakak...ada sesuatu yang mengejutkan ustazah....ehehehe

Apapun aku harap biarlah Ilmu dan Akhlak seiring dalam kehidupan mereka.....

Tak berjaya dalam pelajaran bukan bererti kita akan gagal dalam hidup selamanya.....yang penting usaha kena kuat semangat mahu hebat.....ingat tu anak2....!!




Post a Comment