Tuesday, October 6, 2015

Kenapa Aku Nak Simpan Emas ...???

Assalamualaikum & selamat sejahtera semua...semoga kita semua sentiasa diberkati dan dirahmati Allah SWT...


Alhamdulillah....salah satu cita2 aku nak jadi penyimpan emas ....Allah bukakan sedikit demi sedikit jalannya....

Aku ingat lagi seorang kawan aku dengan bangganya mengatakan dia sekarang pengumpul Gold Bar atau Jongkong Emas....aku mampu telan air liur bila dia sebut...tapi aku tak hairan kalau dia mampu sebab dia memang kaya dah level Jutawan....



Aku waktu tu nak beli makanan pun pikir 88 kali.....serius tak mampu nak berangan lagi masa tu....

Membaca hadis Rasulullah itu buat aku terfikir...tapi sebelum ni aku memang dah baca....duit kertas ni sampai masa memang takkan ada nilainya....dengan kejatuhan wang yang ada ni pun dah buat aku terfikir....buat gapo simpan duit banyak2 dalam bank tapi semua tu akan jadi wang fiat....tengok macam apa yang berlaku kat negara sweeden...orang awam dah tak dapat nak keluarkan duit diorang kerana kejatuhan matawang yang sangat teruk dan bank dah gunakan duit penyimpan untuk pelaburan...keji gilerrrr dan kasihan penyimpan wang2 fiat....

Dan bukan senang nak cari orang yang jujur dalam melakukan transaksi jual beli emas fizikal ni ok...

Banyak dah aku dengar syarikat2 emas melingkup sebab menipu pembeli....beli emas tapi syarikat yang simpan...emas diorang hanya laku jual beli dengan syarikat diorang sahaja....bagi aku itu urusniaga yang sangat pelik....

Dan ikut akad jual beli pun ....selepas beli mesti ada serahan barang....tak kisah camner cara...baik by hand atau by post....yang penting ada barang yang dibeli dan barang itu wujud...bukan barang maya tapi barang fizikal...

Sebab tu ramai yang bercucuran air mata bila akhirnya emas tak dapat duit plak habis melayang...
Mulai saat ini maka aku berazam untuk menjadikan emas sebagai simpanan dan pelaburan untuk masa hadapan anak2....



Yer aku sedar aku tak mampu nak beli berjongkong-jongkong emas ...tapi aku akan berusaha untuk jadikan target 1 Bulan 1 Gram 1 Keluarga...

Tapi itu target aku....korang kalau berkemampuan bleh buat satu tagline semangat nak menyimpan... contohnya 1 Bulan 1 Dinar 1 Keluarga atau 1 Bulan 1 Dinar 1 Orang ....ehehehe apa2lah ikut korang punya suka,...itu cadangan aku jerr....

Jadi kalau korang terasa nak bermula...nak jadikan emas sebagai satu pelaburan dan simpanan aku boleh tolong.....insyaAllah masih belum terlambat....aku akan bantu macamana nak jadikan korang faham kenapa perlunya kita simpan emas sebagai pelaburan...usahakan dulu yang sikit baru selepas itu akan nampak cara nak hasilkan yang banyak...

Jangan risau kalau tak mampu 1 gram 1 bulan sebab Power Gold ada menyediakan pakej mampu milik...boleh klik sini  ) untuk mengetahui harga emas semasa....

Selamat menyimpan semua....

Cara Hubungi 

SMS atau Whatsapp : 019-2692067 

Website : http://www.suriaemas.com/saidila79







Post a Comment