Tuesday, July 14, 2015

12 Tahun Dipinjam Cinta

11 Julai...genap sudah 12 tahun usia pernikahan aku dan inchik dd.....aku nak cakap apa mula2 pun tak tau.....maksud aku nak cakap apa kepada inchik dd....cuma aku bersyukur kehadrat Allah SWT atas rahmat dan redha keatas segala nikmatNya...

Tapi semasa entry ni ditulis...aku dah pun ucap sejak malam 11 Julai...paginya pulak aku hadiahkan sehelai Kurta yang aku beli onlline kat Zalora....yeahhh inchik dd suka.....

Pastu aku kongsi kisah2 lama aku ngan kawan2 facebook...bila aku baca balik......

Allahuakbar....hebatnya cinta aku dan inchik dd ni rupanya.....

Walaupun tak setanding
- Qais & Laila
- Romeo & Juliet
- Paro & Devdas

Bagi aku jalan cinta aku ngan inchik dd ni tak kurang romantiknya ....bukan bermakna romantik tu mesti ada bunga dan coklat....tapi kesudian kesabaran ketabahan inchik dd mengahadapi ujian semasa aku dilanda kesusahan itu adalah perbuatan yang aku nampak paling romantik....bagi akulahhh...bagi korang...mestilah korang punya cerita lagi hebat....sapa nak kalah kann kan kan....ehehehe

Walaupun aku sakit walaupun aku dah gemok dan makin gemok inchik dd tak pernah abaikan aku...tak pernah dan tak pernah.....

Saat aku sakit saat aku diuji antara hidup dan mati......inchik dd tenang dan sentiasa berada disisi aku.....

Inilah cinta kerana Allah Taala.....susah senang kami hadapi bersama.....

Ada kawan aku lepas baca kisah2 kat bawah ni dia wasap aku...katanya...."sayang betul dd kat awak...." kalau orang lain boleh nampak bertapa kasihnya inchik dd kat aku...takkanlah aku sendri tak nampak dan tak rasa....?? mana mungkin kannnn....

Baiknya Allah dengan aku....cuma aku jer yang kurang bersyukur......**malunya aku...huhuhu

Disini aku kongsikan link entry tentang dugaan2 yang aku hadapi dan dugaan itu kami tempuhinya bersama...

Jadilah pasangan yang ikhlas mencintai pasangan kita kerana Allah Taala...biar orang nampak susah tapi hakikatnya bahagia itu kita yang rasa......

Kronologi Kisah Sakit Aku 

- Kisah Brain Tumor 

1. http://www.saidila.com/2010/05/aku-redha.html?m=1

2. http://www.saidila.com/2010/08/dugaan-darinya.html?m=0

- Kisah Tonsil Dan Sleep Apnea

1. http://www.saidila.com/2012/09/bila-tonsil-menyerang.html

2.  http://www.saidila.com/2012/10/akumritonsilsleep-apneainsuran-dan-doc.html

3. http://www.saidila.com/2012/10/akumritonsilsleep-apnea-dan-ubat-part-2.html

4.  http://www.saidila.com/2012/10/cerita-11-oktober-dan-pengalaman.html


Muhasabah Cinta 

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu



Post a Comment