Wednesday, May 6, 2015

( Review ) Tayangan Perdana Filem Suami Aku Ustaz


Pertamanya aku nak ucapkan terima kasih pada sahabat KBBA yang baru iatu Zaidalifah atau lebih mesra dalam group kitorang panggil Bonde....



Ini kali pertama aku hadiri majlis Tayangan Perdana untuk Filem Tempatan....perasaan aku biasa2 jer sebab aku tahu kebiasaan ceriter melayu selalunya bosan dan mengantuk....biasanya begitulahhh....kan kan kan.....makanya aku amat tak berminat nak menonton filem melayu...bukan berlagak'lah.....cuma hurmmm paham2lah yerrr....



Niat utama aku datang pun sebab nak jumpa kawan baru.....tapi bila dah masuk panggung pastu duduk kat seat baik punya....huhuhuhu....jenggg krengggg.....

Entry jer dah menarik.....serius tak ngantuk langsung  apatah lagi bosan.....rasa macam sekejap sangat filem ni pun yer.....





Dari permulaan sampai keakhir takder satu scene pun yang cacat.....bagi akulahhh....kalau jenis kuat cari salah memang serba tak kenalah apa filem sekalipun....tapi dimata aku cukup sempurna....

Aku suka citer yang takder menggedik sangat walaupun Jue Aziz jadi cikgu cekci.....Wati kawan Alisa pun best.....suka tengok.....hahahahaha

Lakonan Nora Danish sebagai Alisa sangat natural....memang watak remaja 17tahun....seorang yang bercita-cita tinggi tapi tak berpikir panjang bila buat atau berkata sesuatu....

Lakonan Adi Putra sebagai Ustaz Hafiz haruslah buat semua orang cair termasuk Cikgu Liana lakonan Jue Aziz....

Lakonan Izzue Islam sebagai Johan pula buat ramai yang kesian .....suka dan sayang pada Alisa tapi sayang dah terlambat ...

Alisa tertekan sangat bila satu hari tu Ustaz Hafiz kan dia kan kan kan dia kenaaaaa......

Pastu kantoi sampai kenaaaa....

Hurmmmm ....nak cakap pun tak sampai hati.....

Takperlahhh...korang tunggu jer 14 Mei untuk tayangan serentak seluruh Malaysia.....

Mulai hari ni aku janji aku akan sokong filem tempatan.... Filem Suami Aku Ustaz nihhh aku kategorikan sebagai romantik ringan dan boleh kata agak komedi....dan kalau korang ni jenis lemah bab tajwid dan hukum agama bolehlah tengok citer nih untuk mencari jawapannya....Ustaz Hafiz yang ajarinn nanti......

Dan yang lebih buat aku teruja sangat bila aku suka pulak dengar lagu2 dari filem tersebut....catchy sangattt....sedap didengar....

Ishhh tak sangka gilerr aku boleh jatuh cinta ngan citer nihhh...aku rasa nanti dah keluar pawagam 14 Mei ni aku nak ajak inchik dd tengok....

Malam tu boleh tahan ramai artis lain datang memberi sokongan ....pelakon utama yang sempat aku nampak dan kejar ( ala2 mamarazzi gitu ) antaranya Izzue Islam dan Jue Aziz....aku sempat bergambar dengan Izzue Islam tapi ngan Jue Aziz aku biarkan jer.....dressing dia jangankan Ustaz Hafiz .....aku boleh terbeliak mata kot tengok....ekekeke

Oklahh....insyaAllah kita doakan semoga mereka2 semua akan diberi hidayah....sebab aku suka lakonan Jue Aziz dari dulu...ngan suaranya yang serak2 tenggelam timbul....







Ada lagi ramai artis , penulis , pengarah2 hebat hadir tapi aku dah penat ...tak sanggup nak tunggu dan kejar....

Apapun aku nak ucapkan kat anak buah aku yang sanggup ikut teman pastu yang paling utama pada Zaidalifah @ bonde dan Kak Qaseh Su dari Team Ummie dan Karya Seni atas jemputan , tiket dan goodies bag....

Yeahhhhhh...!!!

InsyaAllah ada rezeki berjumpa lagi....


Jangan lupa #SuamiAkuUstaz dipawagam2 berhampiran anda pada 14 Mei 2015....







Post a Comment