Thursday, March 19, 2015

Kelab Komuniti Adalah Pilihan

Asalamualaikum...

Hari ni aku nak citer pasal satu perkara....aku citer dari sudut pandangan dan penlaian aku.....kalau korang punya pendapat atau pandangan yang tersendiri yang berbeza boleh letak kat ruang komen....

Aku tahu aku sedar yang blog aku memang tak poular tak meletop dan tak boleh buat sumber pendapatan...jadi... jika ada yang baca dan jikalah ada manfaat didalamnya ambil'lah ...jika tiada... biarkan sahaja....

Aku pun sebenarnya bukan suka sangat untuk berkomuniti...maksud aku join mana2 group fb wasap dan apa sahaja....tak kira kehidupan secara live atau pun kehidupan dialam maya.....

Tetapi beberapa tahun lepas....aku mula sedar aku mula buka hati buka minda untuk mencari sahabat setelah aku dikhianati....saabat baiktakkan datang bergolek...kita kena cari...macam rezeki jugak...ada rezeki dapat secara halal ada yang dapat rezeki pula dari jalan yang haram...apapun namanya rezeki itu semuanya datang dari ALLAH swt...

Bagitulah kita dalam mencari kawan dan sahabat....ada yang baik maka dia akan membawa kita kepada kebaikkan...bila dapat yang tak baik...samada kita mengikut dia atau dia yang mengikut kita.....

Apa kriteria yang aku ada untuk join #KBBA atau KelabBloggerBenAsahaari ni...???

None...!!!

Percayalah....aku takder apa2...blog biasa2 jer....cuba tengok followers....tak meningkat ningkat langsung....PV stended sehari seratus dua jer sehari.....sebulan adalah bawah 5K.....hahaha ciput jer...tapi ada sapa kisah....

Aku rasa nak tulis aku tulis...aku rasa nak ping aku ping...rasa nak share aku share....tapi lebih selalunya aku lupa.....ehehehe

Ok....dengan tak glam dengan tak top hot pop semua tu aku tetap diserapkan dalam Team #KBBA #KelabBloggerBenAshaari....dengan founder kelab tu pun aku belum pernah jumpa walau sekali....hebat tak....?? hebat kan aku....hahaha

Untuk pengetahuan koranglah yer....aku kenal ben dari blog...dulu ada beberapa segmen +Ben Ashaari dia buat dan blog aku pernah 2 kali direview oleh beliau...senang citer aku kenal dia dari zaman dia belum sado...ehhh bukan.... dari masa dia kerja ngan gomen pastu berenti belum ada baby sampai laa ni dah anak 2....berapa tahun....??? entah...aku malas nak kira.....cuma agak lama kenal blog dia tapi tak sekali pun pernah jumpa....rasa teringin nak jumpa pun takder....hehehe

Bagaimana aku boleh bertahan dengan beliau...??? yang rata2 blogger baru sekarang kata dia kerek'lah...berlagak'lah...pergunakan blogger naif'lah......dari mana datang tuduhan tu semua aku pun tak tau.....yg tuduh tu taulah....aku taktau...

Ada beberapa sebab aku respek ngan beliau....bukan sebab hensem atau sado ker apa....kalau nak kata hensem...hemsem lagi laki aku dan sado lagi laki aku....sebabnya biarlah rahsia....tak baik puji manusia biasa lebih2....

Ada pengajaran yang aku dapat dari dia...ada tunjuk ajar ada nasihat ada teguran ada macam2 yang kita boleh dapat jika yang baik kita ambik....manusia mana tak pernah buat salah dan silap....ada orang kata juga dia tak boleh ditegur....yer ker....?? ker kiter ni sebenarnya jenis yang tak nak kalah....

Aku pernah tegur beliau...beliau ok jer....takder plak dia unfriend aku atau block aku....sebab aku tahu dia seorang yang matang...kecuali kalau kita sendiri bagi hint atau mulakan provokasi.....

Oklahhh dah dah citer pasal beliau.....

Untungnya kita ada dalam komuniti sebab banyak kita boleh kongsi....komuniti bukan untuk tempat dapat job sahaja...jauh sekali untuk glamer....sampai sekarang aku takder job untuk blog...sebab aku jenis tak boleh bagi komitmen....cuba camner pun ku tetap tak boleh...tanggungjawab aku terhadap keluarga amatlah besar....jadi aku tak janjikan bulan dan bintang yang aku boleh menaikkan nama blog dan kelab.....cemburu pada blogger yang lain...jauh panggang dari api......not my style laa deiii....

Entry ni bukan nak angkat beliau yer...( aku tak rasa beliau ni ada masa baca blog aku ) membodek bukan amalan gua....cuma aku nak kata yang apa kelab sekalipun kita masuk...hormati ketua dan hormati ahli kelab yang lain....walaupun ketua salah...boleh jer bagi cadangan untuk betulkan tapi jangan'lah kondem ketua kaw2....umpama seorang anak...makbapak buat salah takkan ekau nak derhaka terus hanya sebab makbapak kau salah dan tak nak mendengar nasihat anak.....yer dakkk....

Semoga blog menyatu padukan kita semua...bukan memecah belahkan kita...kita bukan sekadar blogger menulis apa yang dirasa....

#KBBA #KelabBloggerBenAshaari
#maasalamah #wailal'liqo



Post a Comment