Tuesday, February 3, 2015

Mama......Kenapa....???

Beginilah jika ada anak2 kecik yang sedang membesar.....mulut tak henti tanya kenapa...?? kenapa kena macam tu ...kenapa kena macam ni .......kenapa dan kenapa....

sumber google
Seboleh-bolehnya aku akan cuba jawab......kalau tak mampu nak jawab aku gelak dan kata entahlah....nanti mama cari jawapannya....

Tadi masa lepas isyak...Maya Zaara baring2 atas riba aku.....masa tu tengah lepak2 layan tengok cerita P.Ramlee , Ahmad Albab kat TV2.....tiba2 jer dia tanya.....

"mama....bila kita nak mati....?? aku jawab...." entahlah nak.....itu semua rahsia Allah....kita suka atau tak... sedia atau tak...bila2 masa saja kita akan mati...." pastu dia pun diam.....selalunya jawapan aku akan disusuli lagi dengan pertanyaan kenapa dan kenapa sampai aku dah tak tahu nak bagi jawapan apa lagi......

Dalam 4 orang adik beradik....Maya Zaara ni yang paling banyak tanya dan paling banyak menggunakan perkataan Kenapa...??? asal ada benda tak faham dia mesti akan tanya kenapa....walaupun sebenarnya dia tahu apa ......tapi aku tetap layankan ajer.....kenapa pun aku tak tau....

Tapi aku rasa dia mewarisi sifat aku tu.......aku dulu kecik2 pun banyak bertanya dengan pertanyaan kenapa.....hurmmmm no wonderlah yerrrrrr.....baru sekarang aku sadar diri.......ehehehe



Post a Comment