Thursday, January 29, 2015

Aku Tiada FB Bukan Satu Kehilangan


Sejak 25/1 aku mula lancarkan kempen uninstall fb pada diri sendiri....entahlahhh...aku pun tak tahu kenapa tetiba aku rasa dah menyampah muak dan cemuih ngan medium sosial bernama Facebook.....

Aku tak salahkan sesiap dalam hal ni.....

Kalau nak difikirkan balik dan dia punya manfaat itu amatlah banyak....pastinya aku akan rindu pada coretan2 kata nasihat video dan apa2 di page fb orang yang baik2 seperti Cikgu Abdul Ghani , Raja Shamri , Irfan Khairi , Fatabiouni , Zon Kuliah dan lain2 lagi.....

Aku cuma pening ngan politik dan kawan2 yang kalau seminggu sekali tu takder status sindir menyindir antara satu sama lain macam tak lengkap jer hidup diorang waktu tu.....

Bukan aku tak faham apa yg disindirkan oleh diorang tu.....cuma aku malas nak keruhkan lagi keadaan dan menjadi tidak adil.....bila ada yang sentap...maka acara berbalas pantun pun bermula....masing2 akan pertahankan pendirian masing2.....walaupun isu yang digaduhkan tu adalah sangat tak berfaedah.....sudahnya ramai kawan2 terlibat dan berpecah menjadi beberapa puak.....puak yang paling tak boleh blah ialah...sini tabur gula sana siram madu....belakang semua jadi batu api.....

Walaupun aku hampir terjebak....tapi mujur tak terlibat......makanya sebelum aku diheret sama dalam mendapat sokongan atas isu yang tak penting....adalah lebih baik aku blah dan undur diri buat sementara waktu dulu.....

Buat masa ni aku cuma uninstall dulu apps dalam telefon....nampak macam ok jer.....mungkin lepas aku dah selesa hidup tanpa fb...langkah seterusnya ialah aku akan deactivated kan pula....

Aku faham....mesti ada yang kata.....pilih jerlah benda yang baik2 untuk dilihat dan dibaca.....janganlah salahkan fb.....betul....tapi sebagai manusia yg selalunya akan kalah.... nak2 lagi mendapat sokongan dari syaitan dan iblis yang amatlah kuat sehingga nafsu akan tergoda juga,....adalah lebih baik aku mengelakkan diri.....mungkin kali ni aku yang perlu mencari bukan ia perlu datang lalu sendiri di timeline fb ....

Hanya buat masa ni akaun fb aku ada lagi cuma aku dah tak up apa2 status kat situ.....apapun aku akan cuba share entry2 aku pada fb.....nak baca yer baca...tak nak baca yorrr wesss....


Oklah...cukup ....lagipun aku takder atau ada kat fb pun....aktiviti korang semua takkan terjejas.....aku cuma 1 orang yang tidak korang perlukan untuk apa2 urusan dalam kehidupan......



Someday

no-facebook







Post a Comment