Wednesday, September 3, 2014

Cabaran 30 Hari : Sesuatu Yang Menguatkan Anda

Asalamualaikum.....

Cabaran Yang ke-3 macam mencabar jerrrr......hurmmm hurmmm

Apa yang menguatkan aku...??? pertamanya mestilah kena makan...kalau tak makan camner nak ada tenaga...kalau takder tenaga camner plak nak kuat....kan kan kan...??

Pas dah ada tenaga dan kuat barulah boleh uruskan diri sendir dengan baik dan keluarga tersayang juga orang2 yang memerlukan bantuan....

Tapi ada satu hal ni.....sewaktu aku lemah...sewaktu aku takder semangat sebab letih....aku panggil anak2 aku duduk keliling aku....ada yang aku suh picit kaki kepala badan semua...ada yang aku suh ambik air....ada yg aku suh baca Al-Quran dan ada yang aku suh cium2 aku.....

Serius...segala keletihan yang aku tengan hadapi tu semua bagai ditarik dan beralih arah....waktu tu aku rasa ada satu kekuatan yang masuk meresap kedalam roh dan semangat aku....aku terus jadi segar dan bersemangat dan lapang fikiran.....

Lepas tu aku rasa menyesal....seolah-olah macam aku melepaskan beban keletihan aku kepada anak2.....apa yang pasti memang dioranglah sumber kekuatan aku.....

Hurmmm....betul dah tuuuu....takder nak ubah apa2 lagi.....






Post a Comment