Friday, September 5, 2014

Cabaran 30 Hari : 3 Perkara Yang Ingin Anda Katakan kepada Bekas Kekasih

Asalamualaikum.....

Pehhhhh....apa punya task daaaa....*mampuih aku kena marah ngan pembuat cabaran kanggg

Rata2 peserta yg dah siap task ni semua mula2 cam cuak jer nak tulis....sampai ada yang tak nak ikut serta join #cabaran30hari ni sebab salah satunya task yang inilahhh....

Lagipun ia bukan hal besar manapaun.....dan dalam task ni....kita boleh pilih....samada kita menjadi terlalu jujur ataupun menjadi terlalu bodoh.....itu jerrrr

Aku memilih untuk sedikit jujur tapi bukan menipu......

Bekas kekasih tu bagi aku sama jer macam bekas sekolah...bekas cikgu....bekas ketua kampung ataupun bekas makanan...*hohohoho

Maksud bekas juga bagi aku ialah perkara yang tak perlu nak dingat sangat atau dikenang atau simpan sampai berbekas dalam hati.....

Aku dulu sebelum khawin pun banyak pilihan.....bukan bermaksud aku ni playgirl tapi aku memilih untuk tidak setia pada sesuatu hubungan yang belum tahu hujungnya....

Aku berkawan ngan lelaki.....tapi yang dalam senarai calon cuma 5.....termasuklah inchik dd.....

Ada yang baru balik Jordan...ada yang baru nak ke Mesir...ada yang masih kat IPT Islam....

Masing2 ada kelebihan dan kekurangan tersendiri.....yang penting semuanya hensem...ahahahaha

X-Men 1 ---> pegawai kastam kat port.....rancangan dia lepas kahwin ngan aku dia kata nak duduk kampung bela kambing.....*aku pun ok tapi dalam hati cakap apa kejadah ko nak duduk kampung bela kambing plak...

X-Men 2 ---> budak Cosmopoint....pandai silat....pandai IT dan edit2....aku banyak belajar menggunakan komputer dengan dia.....*itu maknanya aku pandai pilih dan gunakan kelebihan yang ex aku ada untuk menambah ilmu....tapi cemburu kuat giler bapak....tu yang rejek tuhhh

X-Men 3 ---> bangsa cina....anak tokeh kedai jahit....dia betul2 in love ngan aku.....sebab aku dia dah tak minum arak...tak makan babi dan dia juga dah pilih nama Islam kalau aku setuju khawin ngan dia....dia kata mak ngan abg dia pun setuju dia khawin ngan aku.....*whatttt ??? tapi aku minta maaf kat dia banyak2 sebab tak dapat tunaikan hasrat dia nak berbinikan aku.....aku risau sebab aku sendiri pun kekurangan input hal ehwal agama.....takut tak terbimbing....nanti rumahtangga terumbang ambing...dia punya sedih sampai dia mengelakkan diri berjumpa aku....aku pesan kat kawan dia
semoga satu hari nanti dia akan jumpa dengan wanita yg lebih baik dari aku.....

X-Men 4 ---> cina juga.....tokeh kedai tepon...tapi muda ok...bukan semestinya tokeh tu kena yang tua.... dia nak hadiahkan aku tepon yg paling latest masa zaman tu...harga dalam 1k....tapi aku tak nak sampai kawan aku kata aku bodoh....aku okey jer.....aku punya pakaian zaman tu bukan pakai mini skirt atau seluar ketat baju pendek nampak alur bontot.....aku pakai baju kurung pastu tudung bawal pin depan...takdop lilit cam pesen2 zaman skrg nih.....jadi agak musykil kenapa ada dua cina ni syok ngan aku.....bila aku tak terima dia...dia terus tak nak jaga kedai dia yang dekat dengan tempat kerja aku.....bila lama tak nampak aku tanya kawan dia....dia kata kawan dia frust sebab aku tolak cinta dia...demam dan taka nak datang situ lagi sebab tak nak terserempak ngan aku.....

X-Men 5 ---> akhirnya dah jadi laki sendiri.....dia tak ngorat aku sangat...tak romantik....tak panas baran...tak banyak tabur impian...tak pernah bagi janji manis semua.....kategori beriman dan boleh jadi pembimbing......alhamdulillah.....inilah satu2nya bekas kekasih yang aku simpan dalam hati sehingga kini.....sampai berbekas dan berkesan meninggalkan parut dihati perut.....*ahahaha




So....balik pada asal.....untuk 3 ucapan yang nak dikatakan pada bekas kekasih yang lain....

1. Cuba lagi dimasa akan datang...

2. Kita memang tak berjodoh.....

3. Udah2ler tu bersedih.....bunga bukan sekuntum punnnn

#ahahahahahahaha



Post a Comment