Sunday, May 4, 2014

Mana Lagi Seketul Nugget Aku ....???

Asalamualaikum....

Aku tak boleh lelap daaa...itu fasal aku bikin entry dengan sepantas yg boleh....aku draft'kan jer entry ni pukul 4.07 pagi.... nanti sebelum publish aku nak up gambar barang sekeping dua...

Camni.... malam semalam... aku ngan anak beranak dan inchik dd selaku pembayar gi makan kat KFC tempat biasa.... KFC cawangan satu ni memang amat2 kerap dikunjungi....faktor dekat itulah keutamaan...

Mungkin selama ni aku tak perasan dan mungkin tak kisah...mungkinlah....tapi biasanya aku perasan jer kalau ada yg tak kena....--> terima kasih pada Allah kerana selalu gerakkan hati aku kalau2 ada yg cuba melakukan penyelewengan dan penipuan terhadap hasil titik peluh inchik dd....

Sekali sekali bawak anak2 makan luar..itupun bukan'lah makanan yg rare...KFC tu biasa2 jer pada yg mampu...sebulan tak sekali aku keluar makan ngan anak2 beranak....ada rezeki ada permintaan dari anak2 insyaAllah aku ngan inchik dd cuba tunaikan....

Kitorang 'dine-in' jer kat situ....kalau ikut aku lagi suka tapau jer...tapi inchik dd kata takper kita makan kat situ sekali sekala...yg untuk mak jer 'tapau'....

Aku order Zingger Reloaded 3 biji...ada yg hot box ada yg combo dan ala carte...inchik dd plak amik dinner plate dan aku tambah nugget yg 6 ketul...

Gedebak gedebuk gedebeng kenalah Rm55 ...pehhh mahal giler...dah order bayar jerlahhhh....kan kan kan...

Aku gi duduk lepas order ...tak lama pastu inchik dd datang bawak tray ngan semua makanan yang dah di'order....aku amik nugget 6 ketul yg aku order...tapi aku rasa macam tak kena jer...aku tengok nugget semakin mengecil saiznya tak macam dulu...tapi itu bukan sebabnya...aku kira nugget tu...12345...ehh takkan...aku kira balik...1..2..3..4..5.. hurmmmm...sejelasnya masa kat kunter staff KFC tu tanya nak 6 ketul ker 12...aku yakin aku jawab 6....aku kira lagi sekali...kot terlalu lapar sampai kira tak betul ker agaknya....1..2..3..4..5....sahih memang 5 ketul nugget jer dia bagi....

Sokehhh...husnuzon dulu mungkin diorang tak sengaja sebab diorang buat kerja kan laju2...

Aku cakap kat inchik dd yg nugget tak cukup seketul...inchik dd plak cam tak percaya....yer ker memang nugget dapat 6...aku kata ...ialah....patut dapat 6 ketul...apahal dapat 5 jer...kalau dihitung-hitung...sebiji nugget kecik cepoit tu bernilai Rm 1.10 sebab kat bill tulis nugget tu harganya Rm 6.60....bagi aku tambah lagi Rm3 atau Rm4 aku dah boleh dapat 800grm nugget tempura Ramly yang besar...sedap dan juicy gituuu....

Inchik dd gi ke kaunter... balik ke meja bawak nombor jer bukan nugget lagi seketul...

Aku tanya apa hal...inchik dd kata ...nugget diorang tak cukup...tengah goreng lagi....

Hurmmmm............

Kuang jakkkk'lah niiiii....!!!! adapun aku bukan marah sebab kena tunggu lama...tapi aku hangin dan mula ada rasa nak boikot KFC yg "tuuu" sebab percubaan menipu pelanggan hampir berjaya.....nak2 jenis pelanggan yg tak perasan sangat berapa biji nugget yg diorang letak...

Apalah salahnya...kalau tak cukup produk kasi inform kastemer awal2'lah...suh tunggu ker apa ker...ini tak ...bagi jer berapa ada...dahlah tu bagi kurang....tak inform satu hal....pastu bajet kastemer takkan perasan punya kalau setakat seketul nugget takder....

Dan2 tu jugak aku mula rasa Zingger Reloaded tu macam tak sedap langsung....sedap lagi Zingger yg biasa...

Sambil makan sambil aku terfikir....apa macamni ker diorang selalu buat...apa mungkin selama ni aku beli ber'bucket bucket ayam goreng tapi diaorang bagi tak cukup....dia shot'kan kuantiti dalam nilai yg aku tak sedar...mungkinkah...??? 

Aku tak rasa tak mungkin ini kali pertama...macam benda dah biasa buat jer....

Baik gi Marrybrown....pernah sekali aku dapat ayam yg tak berapa nak masak kat dalam...tapi aku bukan jenis pelanggan yg suka kecoh2..aku bawak ayam tu ke kaunter tanpa orangn lain nampak...aku tak mintak yg baru sebab dah gigit suku...aku cuma kata mintak goreng balik...tapi manager diorang bagi ayam yg baru sambil minta maaf....aku terima sebab budi bahasa dan bicara....

Mungkin ada yg kata aku agak kecoh tentang hal ni...tapi lantaklah...Rm1.10 tu seketul nugget KFC...baik beli sepeket terus...lebih 6 ketul dapat untuk harga 6 ketul yg aku bayar kat KFC.... ada tauuu...!!!!

Serius pas kejadian malam semalam buat aku dah hilang selera dan rasa nak makan2 kat KFC dan beli2 KFC....layan Marrybrown lagi syokkk.....biar pun tak bukak 24jam.....



Post a Comment