Friday, September 27, 2013

Lirik Lagu Baru TEGAR....Besttt...!!!

Jumaat semalam ...pas aku ngan inchik dd amik kakak dan babang balik sekolah...aku ngan inchik dd terus jer ke USJ 5 kat sekolah SAMBEST...itupun sebab nak ngantor otak2 ngan popiah untuk cikgu2 yg order....alhamdulillah selalunya barang sold out....

Dalam perjalanan tu anak2 aku nyanyi lagu Tegar...alaaaa yg tajuknya Aku Yang Dulu Bukan Yang Sekarang.... yg ni dah diubah liriknya....sekali dengar..ehhhhhhhhh cam menarik plak liriknya....bagus dan pandainya budak2 ni tukar lirik yg lebih positif dan mengajak kearah kebaikkan....kata kakak, kawan kelas dia yg buat lirik ni...pastu ustaz dengar ustaz suruh nyanyikan....maklumat lanjut dan yg sohih aku kurang periksa pulak.....

Sabtunya plak masa kakak dan babang ke Kem Bestari Solat kat sekolah....ustaz dah sediakan kertas lirik suruh budak2 hafal lagu ni....bagi aku ok jer....

Jadi kalau korang nak amik lirik ni pastu bagi kat anak2 suruh nyanyikan pun okay....semoga bermanfaat...



Tajuk :- Jom Kita Solat 

Ku yang dulu tak tahu nak sembahyang
Azan berkumandang tapi ku tak sembahyang
Dulu dulu dulu ku ada dosa
Sekarang aku nak pahala

Cita citaku teringin masuk syurga
Dulu ku nakal sekarang Alhamdulillah
Bersyukurlah pada Yang Maha Kuasa
Memberi jalan untuk bertaubat

Hidupku dulunya seorang pemalas
Pulang rumah selalu malas nak tunaikan solat
Mengajak kawanku selalu bermain
Sehingga lupa nak pergi solat

Solatlah wahai kawan kami semua
Walaupun ku berat nak tunaikannya
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya...


Selamat menunaikan solat dan beramal soleh....

Post a Comment