Monday, September 30, 2013

Apa Kes Hempas Menghempas Pulak...???

Assalamualaikum....

Apa kes plak hari ni....lepas kes sepak menyepak ehemmm ehemmm.....isnin ni aku baca sotkabar kat pesbuk yg melaporkan se'ekor bapak telah menghempas anaknya hanya kerana anaknya tak sengaja ter'men'stopkan game #apakejadah kat tablet made in china'nya.....kerana perbuatan anaknya yg belum pandai berpikiaq maka anaknya dihempas seperti menghempas padi jerami....tak cukup anaknya yg belum akilbaligh dihempas....bini'nya yg cun pun turut disesah macam bininya tu PATI sahaja lagaknya.....

Ohoiiii...sadis hokehhhh..

Iphone 4s aku tu dah banyak kali dijatuhkan oleh anak2 aku dengan sengaja tau.....dan kejadian paling osemmm yg pernah berlaku sewaktu dulu ialah semasa babang berusia 6 tahun jugak...--->kiranya sebaya budak yg jadi mangsa ke'kesyaitonan bapaknya nihhh....ianya terjadi bila sibabang terjatuhkan HTC --->apatah modelnya aku lupa plak....yg inchik dd guna...skrin LCDnya terus retak terbelah....perkara berlaku depan mata kepala inchik dd sendiri okehhh....tapi inchik dd hanya tepuk dahi sendiri jer...marah idak...hempas menghempas apatah lagi....dia sedar babang bukan sengaja...dan salah dia jugak....lagipun tak berbaloi nak cepuk anak hanya kerana seketul benda yg tak bernyawa....

Jadi hal ni amat2lah cam jahanam....dan ini bukanlah takdir dari Allah...tapi lebih kepada mengikut hawa nafsu dan amarah yg tak dipupuk dengan iman....

Itu jerlah aku nak kata....maleihhh nak cakap lebih2....harap2 pasni bapak budak ni insaf dan tersedar dan lebih menyayangi satu2nya anak yg dia ada.....

berita lanjut baca kat bawah....aku CNP jerrrr....




HEMPAS ANAK DEMI 'GAME'

Harian Metro: Seorang bapa tergamak menghempas anak lelakinya berusia enam tahun ke lantai selain membelasahnya hanya kerana kanak-kanak itu tertutup permainan dalam talian yang dimuat turun dalam tablet milik lelaki itu di rumah mereka di Selayang, kelmarin.

Malah, isterinya yang cuba menghalang perbuatan kejam suaminya turut menerima tempias apabila dihambur dengan kata-kata kesat selain turut dibelasah menyebabkan anak beranak itu cedera di kepala dan lebam seluruh badan.

Sumber berkata, lelaki berusia 40-an itu meninggalkan rumah kira-kira jam 5 petang dengan tablet yang terpasang.

Sebaik pulang semula ke rumah jam 6.30 petang, lelaki itu melihat anaknya sedang bermain dengan tablet berkenaan.

Dia bertambah marah apabila anak tunggalnya itu menutup permainan dalam talian yang sedang dimuat turun menyebabkan lelaki itu mengamuk.

Sumber berkata, suspek yang bagaikan dirasuk bertindak ganas dengan menampar dan mengangkat anaknya itu sebelum menghempasnya menyebabkan kanak-kanak itu meraung kesakitan.

“Isterinya yang cuba menghalang perbuatan suaminya dan meminta lelaki itu bertenang, namun gagal apabila suspek turut memukul isterinya beberapa minit.

“Tidak cukup dengan itu, dia yang gagal mengawal kemarahan turut menendang kipas angin sehingga rosak sebelum cuba memijak anaknya, namun berjaya diselamatkan isterinya,” katanya. 


---> sumber dari page pesbuk Datuk Dr Maznah Hamid


Post a Comment