Tuesday, June 18, 2013

Pencerahan Tentang Forex.... --> Masih Mahu Gaduhkahhhhhh

Assalamualaikum.....

Akhirnya inilah jawapan kepada pembenci2 forex trader....sudah aku terangkan sudah aku jelaskan sudah aku bagi buah fikiran untuk difikirkan....tapi tetap juga ada yg tak mahu fikir....sebab apa tak mahu fikir...sebab dia tak terlibat dengan hal2 ini....takperlah kalo tak terlibat tapi jangan suka2 jatuhkan HARAM pada org lain berdasarkan sotkabar atau mengikut bulat2 kehendak kerajaan....

Masih mahu benci...?? masih mahu gaduh....?? terpulanglah....ianya tetap tak jejas apa yang aku percayakan...

Allah bagi akal suruh berfikir....maka berfikirlah kamu semua...jangan jadi mangkuk sangat.....sesekali jadilah pinggan kadang2 kena jadi senduk atau kuali leper....nak lebih osemmmm jadilah seperti pemanggang ajaib.....


Ustaz ni bagus sebab dia faham apa perjalanan dan cara forex itu berjalan dan dijalankan....bukan macam sesetangah org yg bila terdengar atau terbaca pada sesuatu hal sedangkan dia tidak mendalami menyiasat dan mengetahui hal itu dengan mudah dia percaya dan terpedaya dan lebih osemmmm nak meninggal....dia kata yg "matlamat tak menghalalkan cara"...."demi mengejar kekayaan halal haram tolak tepi..." humang aiiiiiii.....tak berkedip mata aku siot bila baca ayat2 macam tu.....tumpahhhh aku ketawa....

Sungguh hebat kita berbahasa omputih belum tentu hebat berbahasa arab.........jadi janganlah suka pandang rendah pada status atau tahap pendidikkan seseorang.....sebab belum tentu juga ko boleh jadi seorang traders forex yg berjaya walaupun tak kaya raya.....

Tapi biasalah tu.....org tak bersalah pun dia nampak bersalah sebab dia punya salah dia tak nampak atau tak sedar dia sebenarnya lagi bersalah dari org yg dirasakan bersalah.....serba salah aku buat ayat macam tak bersalah ni......ehehehehe

Aku bukan putus asa nak terangkan setiap perkara yg aku jamin seratus peratus benar pada org yg tak tahu...tapi kalau dah dia kata dialah serba tahu serba betul tak nak mengalah dan masih nak kata aku salah...takkan aku nak fight lagi....?? ehhhh buang karen dan nasi lemak jerrr....baik aku terangkan pada yg tak tahu tapi nak ambik tahu daripada yg tak tahu pastu bajet tahu sebenarnya tak tahu amender langsung....hoiiii penat giler jadi org macamtu.....

Okaylah...daripada korang2 asyik nak gaduh dan asyik nak sangka buruk dengan traders forex...baik korang kuatkan speaker dan dengar jawapan dari Ustaz Dusuki ni....

Kalaula korang2 masih bertegas nak kata FOREX HARAM.....satu jer aku nak tanya....akaun ASB dah tutup ke belummmm.....??? BELUM.....??? ohhhhhh nak tunggu DIVIDEN yerrrrrrrrrrr.....???

Wakakakakaka..................puithhhhhhhhhlahhhhhhh


-----> sesuatu yg haram belum tentu haram'nya...sesuatu yg halal juga belum tentu halal'nya...rezeki yg halal juga boleh jadi haram.....so cer audit balik duit akaun bank dan harta kita semua ni....sumbernya dari apa dan dari mana dan kemana ia dibelanjakan.....rezeki yg halal maka ketempat dan kejalan yg halal perginya....sebaliknya juga begituuuuuuu........


Post a Comment