Tuesday, June 18, 2013

Alahai Anak Omakkkkkkk ---> Kisah Mingguan

Assalamualaikum.....

Dah lama atau macam tak pernah jer aku mengata hal anak2 kat blog ni.....nak korek entry lepas2 macam malas la pulak.....tapi sebebenarnya diorang'lah sumber kerajinan aku....aku bangun pagi awal pun pasal diorang aku tidur lambat pun pasal diorang...tapi diorang jugak'lah yg buat aku jadi gembira dan bahagia selama ini....

Walaupun masa tetap begitu...tak berubah...tapi aku rasa masa berlalu dan beredar bagaikan LRT MRT dan Star LRT Rapid KL.....time kerja rasa lama....tapi time berehat rasa sekejap plak....ngaper yerrrr....???

Hari2 ada jer cerita baru tentang anak2....setiap masa plak tak pernah kosong dengan karenah diorang....pendek kata asal ada diorang pasti kecoh dan riuh rendahlah rumah...tapi kalau takder "kurasakan diriku kosongggg kosongggg onggg onggg......

Untuk minggu ni punya cerita.....

kakak merah ---> periksa pertengahan tahun sekolah agama dapat nombor 15....makanya kena leter ngan mama dan ayah berhari lamanya....

babang adam ---> rajin dan suka ke masjid dah tak kira waktu.....

qaseh ---> terpaksa juga kena sekolah dua sesi....pagi sekolah...petang pun hantar sekolah....nampak perubahan....dari segi keyakinan dan keberanian dalam diri yg semakin bertambah....juga sifat manja yang berlebihan mula menghakis....cuma belum fokus sepenuhnya pada ayat perintah....masih nak buat ikut kepala dia sendiri....apapun memakan masa...tapi tidak pernah putus asa....

cinta ---> minggu ni katanya asyik nampak hantu kat bilik nenek....4 hari pujuk suruh ke sekolah...hari ke 5 baru berjaya....tak menangis dan merengek....paling penting....cinta dah rajin ikut solat...siap ambik wudhu walaupun tak tertib....semakin gemar dan suka bermain dalam kolam renang...tahap keberanian semakin meningkat.....semakin hari semakin bijak dan semakin hari semakin membesar dengan sihat dan ceria....---> tengoklah siapa yg jagaaaa...kan kan kan.....


ehhh....aku pernah berangan nak ada anak yg sifat2nya macam Jang Geum.....ehehehehe


Jang Geum Taaa....kikiki

budak ni main bedak #cuticura

cinta dihari pertama balik dari sekolah.......

cinta dan qaseh.....


Dan untuk anak2 kesemuanya....aku dan inchik dd membuat keputusan untuk menghantar diorang semua belajar berenang dengan guru yg bertauliah dan pakar....sejak dulu lagi memang inilah antara impian aku untuk anak2....bukan aku nak diorang tu jadi perenang...tapi cukuplah setakat tahu berenang untuk diri sendiri dan kalau boleh berenang untuk menyelamatkan orang...sementelah yuran untuk berenang boleh dikatakan agak mahal...maka banyak kalilah juga hasrat itu terpendam begitu sahaja....

Kebetulan kawan aku pulak ada buka kelas mengajar berenang kat kondo dia dengan harga yg aku mampu bayar...aku dan inchik dd pun bersetuju...dan aku dan incik dd juga komited untuk menghantar mereka sampai ke Dengkil semata untuk anak2 belajar....perkara ni semakin hangat dan semakin membuak-buak sejak pulang dari Lumut hari tu....

Okaylahh.....sampai takat sini sahaja aku nak cerita pasal anak2....nanti ada masa aku cerita pasal kelas renang yg anak2 aku hadiri beserta gambar2 dan videonya sekali....insyaAllah....

Jumpa lagi di lain entry.....


Post a Comment