Sunday, March 31, 2013

Sambungan Kisah Malam Jumaat Yang Hurmmmmm

Waduhhhhh...belum sempat ketik mau peluh sudah ada yg rekues mau sambungan'nya...apa kamu pikir ini sinetron gitu....---> hahahahaha

Okaylah tanpa buat korang2 ternanti-nanti....---> padahal aku banyak giler kerja nak settle sebab esok sekolah dah buka....tapi takper...aku buat draft sikit2 pastu aku smbung sikit2....korang2 sabar2lah dulu yerrr...cikit jam lagi aku publishhhhh....

---> selepas beberapa jammm kemudiannnnnnnn

Tapi cerita yg baru ni aku baru dapat tau pagi jumaat tu....aku rasa musykil apsal cinta boleh kepejeng sampai camtu sekali....aku tau ada sesuatu yg tak kena...tapi inchik dd sorok2 dari aku....elehhh aku taulah inchik ada third eye...mungkin dia fikir aku akan cuak takut dan cuak dan takut....hurmmmm mungkin jugak arrrr....

Jadinya pada pagi jumaat inchik dd dah balik kerja dalam pukul 9.30 pagi...aku ajak inchik dd bekpes dulu...masa tengah bekpes tu aku tanya...."bang....apa cer malam tadi....abang jangan nak membongak ayang pulak yerrr...."tanya aku dengan bahasa yg amat jelita "ehehehe..." inchik dd sengih2 sambil menyerlahkan kehenseman beliau...---> ahhhh sudahhhh......geremeng aku dalam hati

inchik dd --> "sebenarnya dah tiga malam ada "benda" tunggu kat tepi jalan kubur tu...tak sangka plak malam tadi dia ikut balik...."

dalam hati aku ---> cehhhhh...nasib baik dia bagi tau pagi...kalau malam tu jugak dia bagi tau aku...aku jamin seratus peratus tanpa was2 aku tak bagi dia masuk kerja balik.....

inchik dd --> "sebab tu abg tak masuk bilik terus.....manalah abg tau dia nak gi kacau cinta....ingat nak tumpang saja2 jer....."

aku ---> "mak aihhhh.....benda tu ikut abg balik pastu abg kata mana tau dia nak kacau cinta....abg fikir benda tu nak ikut nak kacau nak minta izin dulu ker......???? "

Pastu inchik dd sengih2 jerrr.....aku nak marah pun tak guna sebab benda tak pernah jadi....

Memang betul....masa sebelum inchik dd balik cinta dah pun tidur dengan lena ....tapi pas inchik dd balik dan masuk rumah jer...disaat aku nak angkat kaki sambut inchik dd...cinta terus jerit2 sampai kepejeng.....

Firasat aku mengatakan bahawa benda yang ikut inchik dd balik tu bukan benda yg mesra....sebab dah tiga malam dia tunggu kat tepi jalan....alih2 benda tu try ikut inchik dd balik....sampai rumah benda tu tengok ada budak yg boleh dia kacau...tu yg dia kejut cinta dan buat muka paling huduh kat cinta...dan itu yg buat sampai cinta terjerit-jerit takut macam kena histeria pun ada....---> aku rasalahhhh

Hurmmmmmmm.......

Makanya kini korang2 mesti dah pun tau sebab musababnya kenapa cinta menjerit-jerit pada malam jumaat tu kannnn....itulah sebabnyaaaaaa

Dalam pada tu meh sini aku bagi tau kat korang....sebenarnya inchik dd aku ni dia boleh nampak benda2 halus....dia cuma boleh nampak jer tau...tapi dia tak boleh buat apa2...cam nak halau ker...nak berdialog lebih2 ker....itu semua tak boleh.....sebab dia tak habis belajar katanya....dan 2 dari anak aku pun ada yg boleh nampak bebenda halus ni iaitu qaseh dan cinta....tapi qaseh sekarang dah kurang sikit nampak bebenda halus ni.....kalau nampak pun dia cuma akan cakap dengan ayahnya sahaja....kalau masa aku ada dia nampak...dia cuma pandang muka aku pastu dia diam tak nak cakap tak nak bergerak pergi mana2....tinggal cinta jer yg masih boleh nampak dengan kerap....sekitar kawasan rumah aku pun ada bebenda halus ni...tapi dia tak mengacau...cuma ajak main2 jer....sebab baru2 ni sebelum kejadian malam jumaat tu di waktu hampir maghrib...masih kat beranda rumah aku....kak ipar aku tegur cinta...sebab dia nampak cinta tergesa-gesa nak kelur pakai selipar "cinta nak pergi mana...??? "....cinta jawab "tuuu...kawan panggil ajak main..." sambil tunjuk kat kebun pokok pisang...kak ipar aku toleh tapi takder sapa2...terus kak ipar aku tarik cinta masuk dalam rumah....kalau mengikut pandangan inchik dd...memang ada sorang budak kat situ....tempat yg sama jugak qaseh pernah diajak begurau senda bermain bersama....aku ajak masuk dia tak nak...dia nangis2 meronta nak keluar....bila dia lepas dari aku dia keluar terus pandang kat kebun pokok pisang...ketawa macam ada benda yg lucu jerr.....hishhhhhh...seriau giler aku masa tu...tapi sebab masa qaseh jadi camtu inchik dd ada...aku serah pada dia untuk kasi settle.....ehehehehe

Kalau cinta plak...keluar malam jer dari rumah...mesti dia betegur sapa dengan benda2 yg tegur dia....tapi belum pernah sekali dia tunjuk rasa takut kalau nampak...dia boleh tunjuk kat benda2 tu pastu gelak2 ada kadang main cak2....mengekek cinta ketawa macam geli bebenor kalau benda2 tu buat lawak super spontan kat cinta....kalau time cinta tunjuk tu ngan aku...aku memang aku bo layan jer.....sebab cinta tak takut jadi aku buat derkkkk jerlahhhh....tapi kalau time cinta tunjuk tu ada inchik dd...inchik dd mesti tengok ke arah tempat yg cinta tunjuk tu..dan inchik dd akan kata..."sudah2lah tu main....gi balik....."...kalau aku pusing muka cinta suruh tengok aku...cinta mesti lawan balik dan jenguk kat tempat benda tu ada....

Kalau setakat benda2 yg kat keliling rumah ni betegur sapa dengan cinta memang aku takder heran atau cuak sangat sebab mungkin tempat tu dah tempat duduk dia dan mungkin benda tu jenis friendly.....oleh kerna sebab benda yg sakat cinta tu jenis baru dan bukan penduduk tetap kawasan ni tu yg dia sakat cinta bagai nak rak.....dan itu juga sebab yg aku sampai terbukak cerita menjadikan entry Malam Jumaat Yang Hurmmmmmm...

Okay itu saja...tamatttt....

Sekian terima kasih.....


Post a Comment