Friday, March 8, 2013

Normal'lah Tu.....

Assalamualaikum.....

Baru jer publish entry dah nak publish lagi satu entry di pagi jumat yg mulia ni...sebab dipagi ni juga baru aku bersedia untuk mengadu pada inchik dd...aku tak nak waktu aku buntu waktu aku lemah aku berhadapan mengadu pada inchik dd...dah lah dia penat baru balik kerja...tetiba aku sampaikan berita yg tak best dengan muka yang sugul mesti nanti dia susah hati...sebab tu aku ambik masa bebrapa hari menenangkan hati dan fikiran aku dulu baru aku sampaikan hal ni padanya dengan cara yg berhemah dan tak mengecilkan hatinya.....

Tempat Situasi :- Meja Makan

Aku : " bang...mama ada satu perkara nak bagi tahu....tapi mama tahu ayah takkan marah mama...." ( ayat tu ayat warning supaya jangan marah aku kot...hahahaha )

Inchik dd :- " ada apa ma...bagitahulah

Aku :- " abang taukan pasal topap yg mama jual tu....rupanya orang yg disangka membeli topap tu rupa2nya penipu...bukan kak anis yg kita kenal tapi Anis serkap jarang....

Inchik dd :- "owhhh.....jadi orang'nya tak dapat dikesan'la yer...

Aku :- yer tak....patulah mama telefon dia tak angkat...rupanya penipu....errrr abang marah ker....??

Inchik dd :- "buat apa nak marah.....

Aku :-"errrr...abg rasa mama bodoh ker sebab kena tipu...???

Inchik dd :- ( incik dd senyum dan ketawa ) hahaha...normal'lah tu....siapa2 pun boleh kena tipu...bisnes besar pun boleh kena tipu...org pandai pun ada kena tipu...sebab penipu lebih pandai dari orang pandai....dan memang menipu tu kepakaran diorang pandailah diorang nak tipu...lepas ni mama lebi berhati-hati...org bagi duit baru topap'kan....

Aku :- "okay....lepas ni mama akan lebi berhati-hati dan beringat...


Tamat sudah perbualan laki bini di meja makan di pagi jumaat yg penuh barokah warohmah.....


Post a Comment