Thursday, March 21, 2013

Kisah Benar ---> Aku,Junaidi Dan Jarum

sumber gambar gugel


Cerita kat bawah ni adalah benar ....ni aku cerita kat kawan2 aku yg nak tau camner aku boleh tertelan jarum masa sekolah dulu....apa diorang ingat aku suka2 ker nak telan....sebab aku malas nak taip balik...aku kopipes jer....jarum seperti dalam gambar yg warnanya putih tulah yg aku tertelan

*********************************************************************************
sapa ingat cerita epik ni memang korang kawan aku yg prihatin.....alkisahnya camni.....masa darjah 2 Melur dulu....tak silap aku waktu tengah periksa ker ujian akhir tahun gitu...tak berapa nak ingat....

aku pakai tudung siap ngan jarum yg hujungnya ada manik ....dengan harapan tudung aku akan kelihatan kemas terletak....waktu break ganti cikgu...aku cabut jarum dan kemam kat mulut...konon nak betulkan tudung...tah camner ada budak giler mana yg duduk kat belakang aku dia tepuk belakang aku sambil kata cikgu datang...aku yg terkejut terus bukak mulut dan kata " mana cikgu...?? " rupa2nya kawan aku yg giler duduk belakang aku tu tipu jerrrr.....

lepas aku memaki hamun kawan aku yg giler tu...aku pun carilah jarum tu...aku raba2 kat lantai kot2 jatuh...tapi takder jugak...aku sapu satu kelas nak cari jarum tu tapi tak jumpa jugak...masa tu mata aku dah rabun sikit dah...aku pun dah bengang sebab cari jarum tu tak jumpa...

tiba2 junaidi datang bagitahu dia kata dia nampak aku telan jarum....gilerrrr...dia ingat aku nak percaya apa...??kalau betul aku tertelan apsal aku tak rasa apa2 pun....tapi ada jugak yg percaya cakap juanidi...ohhh aku ada warning ngan junaidi masa jalan balik sekolah sama2...aku kata jangan bagitahu kat pak haji ( penjaga rumah anak yatim sg pinang ) kalau tak nahas dia aku kerjakan....

masa rehat budak kelas yg percaya ngan cakap junaidi ada yg sedih ada yg nangis...tapi aku tak tau sapa...masa aku tengah nak menyekik nasi lemak ngan air sirap ( yg kadang2 ada jentik2 tu...) ada yg tak bagi aku makan dan minum...katanya takut aku mati....siap keliling meja tu weihhhh...sapa budak2 yg prihatin tu semua aku tak ingat siapa....( kecik lagi baru darjah dua mana nak ingat sangat....) akhirnya aku tak mati masa makan nasi lemak...( sib bek..dalam hati cuak juga masa tu....tapi aku kontrol macho...ahahaha ( tomboy giler )....

pukul 1 pagi sedang aku sedap mengorok...aku dikejutkan oleh tah sapa....(penjaga kat rumah anak yatim tu....) aku nampak beberapa orang lelaki dan pompuan besar2....ada pak haji ada cik bani ada cik cun dan bapak junaidi @wak gomen


aku tanya ada apa kejut aku....diorang kata "dila...ko telan jarum ker...??...aku cuba tipu...aku kata "takderlah...mana ada..." pastu bapak junaidi kata junaidi baru bagi tahu...junaidi nangis2 sebab lambat bagitahu kat bapak dia...dan takut jadi apa2 kat aku.... tu yg bapak dia kelam kabut bagitahu kat pak haji walau dah pukul 1 pagi.....

aku nafikan diorang tak layan...semua percaya cakap juanidi...diorang semua amik keputusan bawak aku gi spital TAR pagi tu jugak.....dalam hati aku nyumpah2 junaidi sebab tak guna punya budak sebab kasi pecah rahsia.....sib bek dia tak datang kalau tak memang dah kena debik ngan aku.....

pergi spital...buat xray...sohih lagi nyata ada jarum dicelah paru2 aku.....lagi sekali aku kata tak guna....macam mana aku boleh tak rasa apa2.....

berapa hari aku lepak kat spital aku tak ingat....dan nasib baik juga pagi yg patutnya aku kena operation tapi tiba2 tak jadi sebab jarum tu dah takder....yg aku ingat sebelum masuk bilik operate...diorang xray aku...tiba2 doc cakap.."ehhh peliknya...kenapa jarumnya dah takder...." lega gilerrrr aku rasa masa tu....tapi aku tau kenapa ianya ghaib...sebab aku togok satu tong air yasin campur zam2 yg dah dibacakan oleh semua anak2 yatim beserta doa dan harapan semoga aku tak dibedah....doa anak yatim...tak mungkin Allah akan tolak....

kesimpulannya aku selamat dari dibedah....jarum hilang tanpa dikesan....balik dari spital aku terus singgah kat sekolah kita yg tengah buat pameran jualan buku kat kantin....

sekian terima kasih....ada soklan sila datang kepejabat...ahahahaha


*******************************************************************************

Begitulah kisahnya aku masa darjah 2.....apapun jika Junaidi terbaca blog aku ni...aku nak ucap terima kasih banyak2 kat dia kerana melanggar janji semata ingin menyelamatkan nyawa aku......mungkin aku dulu tak pernah berterima kasih kat dia...ialah budak2 kannnn.....sob sob sob

Post a Comment