Saturday, February 2, 2013

Besar Macamana Pun Mereka Dimata Aku Mereka Tetap Budak2

Hurmmm...

Baru2 ni aku hantar sorang anak buah aku ke stesen bas kat seksyen 17....dia cuti beberapa hari dan semestinya tempat yang dituju ialah rumah nenek....kebetulan cuti dan kebetulan juga dia nak ambik result STAM kat tempat dia belajar dulu....alih2 dia SMS jer dah pun boleh tahu keputusan STAM...alhamdulillah katanya ada 2 subjek MUMTAZ yg lain JAYID JIDAN.....kalau ada rezekinya lepas tamat kursusu bahasa arab dia...mengajar jap kat mana2...pastu shiuhhhhhh terbang ke MESIR....UNIVERSITI AL-AZHAR semestinya menjadi pilihan....ikut jejak langkah ayahnya dan pak lang'nya....kalau ikut poksu....tak sampai2lah jawabnya....huhuhu

Sungguh aku baru mengenali mereka yakni anak2 buah inchik dd sejak aku mula berkhawin dengan inchik dd...diorang semua masih kecil lagi...masih bersekolah rendah...ada yg baru tadika dan ada yg masih bayi...tapi sekarang ni...semuanya dah besar....dah tinggi menggalah...yg bujang ada...yg dara sunti pun yer....yg lelaki semua suara dah garau2....yg anak2 dara dah mentel2....kalau dulu yg mana anak2 buah lelaki masih boleh peluk cium moksu'nya ni...sekarang dah tak boleh.....yg dulu anak2 buah pompuan masih boleh manja2 dengan poksu'nya sekarang dah tak boleh....

Dulu kecik2 aiskrim dan jajan jadi permintaan.....sekarang ada yg nak telefon ada yg nak tablet....dah pandai demand....

Kadang aku rasa sunyi gak bila anak2 buah yg dulu merengek nak itu ini semua dah ada buat hal2 masing2....sekarang semua sibuk ngan laptop'nya...telepon android'nya....chatting kat facebook'nya dan berbual sesama baya....hurmmmmmm

Apapun....mereka semua semakin dewasa tanpa disedari...jangan kata anak2 buah....anak2 sendiri dah semakin membesar pun aku tak berapa nak sedar.....

Pada pandangan mata dan hati aku ni....sepantas manapun mereka membesar dan mendewasa....mereka tetap anak2 buah yang aku sayangi dan tetap kecil dimata aku ...

----> tak lama lagi gelaran nenek mesti sangkut kat aku....huhuhu....sabar jerlahhhhh

Post a Comment