Tuesday, January 1, 2013

Tahun Baru Tu Haperrrrrr...???

Assalamualaikum.....

Hurmmmmm...sana sini sunun semua tengah wish kat wall masing2 Selamat Tahun Baru 2013....hurmmmm...sejak semalam dan maam tadi pun aku tak rasa apa2pun...hati keras betul aku ni.....serius aku tak rasa apa2...cuma bagi aku esok budak2 nak mula sekolah....lagi2 si babang baru naik darjah satu...itu jer yang buat aku teruja disamping si baby juga akan mula ber'tadika di tempat yang baru lain dari kebiasaan...aku lebih banyak pikirkan nak siapkan semua keperluan anak2 dari hujung rambut sampai ke hujung kaki...

Yang buat aku lagi2 bertambah tak tahu nak sambut tahun baru ialah sebab aku bizi dengan hal2 orang sewa rumah....aku rasa biasa2 jerrr...walaupun kat luar sana malam tadi pom pam pom pam bunyi bunga api....eiiiii tak teruja langsung....aku cuba nak rasa macam org lain bertapa seronoknya meraikan tahun baru...seronoknya merasa menyambut ketiban tahun baru...tapi hati aku memang keras gilerrr ahhhhh.....kepala tengah pikir nak balut buku sekolah anak2 jerrr....apa tu tahun baru aku tak tahu.....yang aku tahu...nak balut buku nak balut buku....esok anak2 nak sekolah....macam mana prestasi pelajaran anak2 nanti...makin baik kahhh...makin buruk kahhhh....itu jer yg aku tahu setipa kali tiba tahun baru...

Muncul jer 1 Januari setiap tahun...bermakna cuti dah tamat.....hahahaha.....tahun ni maknanya aku lagi sibuk....sibuk nak kojol...dahlah anak buah yg aku selalu aku harapkan dan aku perlukan waktu aku malas2 atau waktu aku sakit2 dah takder....dah takder yang menolong aku...uwaaaaaa...terasa kehilangan dan kepatahan harapan jerrr rasanyaaaaaa...huhuhuhu

makna tahun baru....baju sekolah untuk babang 

ataukah mungkin pesen tidur yang baru ditahun 2013...???

 juga buku2 baru...

persediaan sekolah di tahun baru yg menelan belanja dengan cukup besar....

Sebenaranya aku tidaklah begitu sombong sehingga nak menidakkan kedatangan Tahun Baru Sedunia....nak sampai buat tak kisah atau berpura-pura Tahun Baru tu tak wujud pun juga tak....cumanya malas nak meraikan seperti org2 yg lain...suka atau tidak sedia atau tidak Tahun Baru tetap akan tiba.....

Okaylah.....jujur aku katakan......sebenarnya...sebenarnya aku dah sambut TahunBaru awal2 hari tuuuu...alaaaa...masa Awal Muharram hari tu....haaaa yang itu jerlah yg aku sambut.....petang lepas asar baca doa akhir tahun...lepas maghrib baca doa awal tahun....disaat itu terasa memang terasa secara spritual'nya aku secara keseluruhan beranjak sama...peralihan tahun yg benar aku nanti dengan perasaan yang gemuruh hingga jantung terasa bedebar-debar....mungkin sebab tu...Tahun Baru 2013 ni aku anggap cam Tahun Baru Cina jerrr...takder kena mengena dengan aku....

So...harap semuanya okay2 jerlahhh.....ini adalah entry permulaan untuk Tahun Baru 2013....jangan harap aku akan berazam nak memblog dengan lebih rajin sebab seperti yang aku selalu sebut..." aku hanya mem'blog bila ada masa..."

Pada yang menanam azam tiap kali Tahun Baru tiba...aku doakana semoga azam dan impian korang semua akan terlaksana hingga tiba azam yang baru di Tahun Baru nanti......

Selamat Menempuh Tahun 2013 dengan kejayaan dan keazaman untuk menjadi insan yang lebih baik dari orang2 yang disebaliknya....insyaAllah

Post a Comment