Sunday, November 4, 2012

Pagi2 Lagi Aku Dah Bikin MaHarani Lawak

Assalamualaikum dan selamat pagi di hari minggu...

Belum tulis pun aku asyik nak gelak jer....nak tau pasal apa...??? sila baca dengan seterusnya...

Al kisah...pagi nia aku dan anak2 bersemanat bangun awal...dan aku plak dengan rajin buat sarapan nasi lemak seawal pukul 6.30 pagi selepas solat...konon mau kasi anak2 sukalah....

Aku dan anak2 pun dah siap2 cantik untuk kemajlis Penyampaian Hadiah dan Konvokesyen pada hari ni....semanagat'lah sikit....lagipun babang dapat nombor 1...peratus paling tinggi untuk kelas 6 tahun...99.6%...maka bapak mana yg tak bangga dan semangat untuk antar dan liat anak2 terima anugerah kecemerlangan....lagipun incik dd tak bleh join pasal kena kerja....so parap aku sebagai mama'lah y akan jadi peneman untuk anak2...

Janji pukul 8pagi mesti dah sampai kat dewan....cepat2 bersiap pun...lapan suku baru keluar rumah....speedy gonzales aku bawak kereta...ngeeee....

Tapi dari jauh aku tengok tak banyak kereta pun park kat tepi jalan dewan tu....aku cuak jugak...mana tau kot2 semalam dah malis'nya...tapi aku ingat balik betul2...masa jumaat last sekolah tu aku tanya kat cikgu...majlis'nya ari aad ker....?? ciku kata iya....seingat aku...pastu aku fikir...apa aku salah dewan ker...??? tapi aku ingat jugak aku pernah tanya yg dewan kat padan sukan tu ker...cikgu pun kata yaaa....

Ahhhhhh sudahhhh....apa yg berlaku sebenarnya.....???

Alih2 aku call cikgu....

Aku : assalamualaikum cikgu...
cikgu : walaikumsalammm
Aku : cikgu nak tanya ni....majlis'nya buat kat mana....saya da sampai dewan ni...tapi takder org pun...
cikgu : majlis apa...?? majlis penyampaian hadiah ker...??
Aku : a'aah iyer...
cikgu : laaaa....bukan hari ni...minggu depan 11haribulan....
Aku : laaaaa yer kerrr....saya ingatkan hari ni...( aku gelakkk )
cikgu : ( cikgu pun gelakkan aku ) ni maknya sapa ni...
Aku : mak'nya Adam Darwisy ( aku gelak lagi...)
cikgu : sibuk sangat'la tu malam tadi yer....dah takper...boleh balik sambung tidur ( gelak lagi...)
Aku : ialah....terima kasih cikgu

Segera aku pecut balik...tengok jam...masih sempat antar anak2 ke masjid untuk mengaji....

Balik ruma kena gelak ngan mak ngan kakak dan abang aku kat rumah....baik punyaaaa....hahahahahaha

Tamat....
Post a Comment