Tuesday, November 6, 2012

Khabar Sedih Di Pagi Selasa...

Pagi ni seperti biasa aku hantar anak2 gi tadika ke Bukit Lanchong...aku mesti ikut dalam...sebab kurang bonggol....lewat lorong 5 depan sikit aku nampak ada beberapa org lelaki berkopiah berkumpul kat salah satu rumah kat situ...dalam hati aku tertanya...ada apa yerrr...mungkin ada kematian kot...

Balik dari hantar anak2...aku masih lalu situ lagi...kali ni aku tengok orang lelaki berkopiah dah makin ramai...sohih'lah ada orang meninggal kat rumah tu...cuma aku tak tahu siapa....

Sampai rumah aku bagitahu mak...."mak...tadi org lalu kat lorong 5...rasanya ada org meninggal...tapi tak tahu siapa..."

Mak cuma tertanya-tanya siapa...dalam tertanya tu..abg ipar aku pun sampai bagitahu yg Haji Yusoff teksi meninggal...mak aku tak percayalah...sebab menantu Haji Yusoff yg tengah sakit tenat skrg ni...doc pun kata harapan untuk menantu Haji Yusoff sembuh tu tipis....menurut abg ipar aku punya isteri merangkap kawan kepada anak Haji Yusoff.....teksinya ada kat rumah..maknanya Haji Yusoff mesti ada kat rumah...laporan polis dah buat...rupanya...Haji Yusoff jatuh parit...nak2 pulak semalam hujan lebat selebat -lebat'nya....

Nak mengukuhkan cerita....kebetulan indon yg nak buat table top untuk dapur aku pun sampai baru jer kejap ni...diorang pulak duduk lorong 6 jer...mestilah tahu dengan lebih tepat dan lanjut...kebetulan pulak salah sorang indon tu kata semalam pukul 6 memang nampak Haji Yusoff...dia tengah buang sampah tapi kat tangannya ada parang...mungkin lepas buang sampah Haji Yusoff nak tebang2 pokok ker kat tepi parit tapi tergelincir...depan rumah Haji Yusoff memang ada parit besar...

Indon tu kata...mayatnya Haji Yusoff belum jumpa...cuma jumpa parang jerr...aduhhh lagilah sedih....mak aku kata...menantunya yg sakit tenat...tapi bapak mertuanya yg pergi dulu....itulah takdir qada dan qadar ketentuan Allah....arwah abah meninggal jatuh pokok...yg kawan arwah abah pulak meninggal jatuh parit...

Yang sakit belum tentu ajalnya dah dekat...yang sihat belum tentu ajalnya masih jauh....

Aku cuma berdoa semoga mayat arwah Haji Yusoff segera akan:-)  ditemui agar dapat disempurnakan dengan sebaik dan selayaknya...sekaligus dapat menghapuskan segala kesedihan dan kebimbangan dihati keluarga beliau...

Mana yg terbaca entry aku hari ni...marilah kita sama2 doakan untuk arwah Haji Yusoff semoga arwah ditempatkan dikalanga para soleh dan solehah...insyaAllah...

Al-Fatihah.....

---> update...mayat arwah Haji Yusoff dah pun dijumpai....Alhamdulillah.....

Published with Blogger-droid v2.0.9
Post a Comment