Sunday, October 7, 2012

Aku...MRI...Tonsil...Sleep Apnea...Insuran Dan Doc...--> Part 1

penagih dadah berlesen......drip antibiotik.....
Assalamualaikum...

Entry kali ni aku tulis dan post dari atas katil hospital...aku tak sakit...aku cuma buat rawatan dan pemeriksaan lanjut untuk 2010 punya kes...kes brain tumor...sapa tak tahu lagi ...baru tahu atau sajer nak ambik tahu...bolehlah selak2 entry yg lepas...atau cari label bawah tag "tumor"...selain dari kes brain tumor...aku juga akan cuba diberi rawatan tonsil untuk mengelakkan aku dari terkena penyakit yg lebih berat iaitu "sleep apnea"... doc kata aku mungkin berisiko untuk kena sleep apnea sebab tonsil aku dah ditahap 3...

Apa sleep apnea tu nanti len kali aku xplen...takpun korang gugel jerlah sendiri...aku pun baru tahu masa rabu lepas...jadi maklumat tentang sleep apnea ni tak cukup banyak yg aku tahu...cuma kata doc...oksigen tak cukup sampai kat otak...kan ada kes org tengah tidur pastu tetiba mati...sleep apnea itulah puncanya....selain tonsil ada lagi beberapa kriteria yg boleh menyebabkan kita berisiko kena penyakit "sleep apnea"...yg ni pun next time aku tulis...

Memula aku buat pre-admit ngan doc Muruga Kumar pakar Neurosurgeon untuk buat MRI...dijangka kalo lulus aku akan admit sabtu semalam...tapi permohonan aku ditolak mentah2 dengan pihak AA atau Asia Assistance..AA ni wakil pihak insuran yg meluluskan segala jenis perkara termasuk untuk admit..discaj...dan segala billing dari hospital...Insuran ni tinggal bayar jer setelah AA mengesahkan dan bersetuju dengan segala prosedur...so pokok pangkal masuk keluar aku ni didalangi oleh pihak AA...

Okay...kiter tutup citer AA dan insuran...

Lepas pre-admit aku ditolak...sabtu tu jugak aku gi spital jumpa doc yg satu lagi...iaitu doc Puravi..doc ni doc Kumar yg referkan sebab masaalah tonsil aku ni...doc Puravi yg periksa tonsil aku ngan sekali kata aku mungkin ada sleep apnea...kalo tak sampai kesudah pun aku tak tahu...

Lepas aku kata kat doc yg pre-admit aku kena reject...doc Puravi terus kata yg dia akan admit aku sebagai patient dia...dan dia pun kata dia nak kasi aku Antibotik...untuk antibiotik aku wajib admit...dalam pada tu doc Puravi akan bekerjasama dengan doc Kumar untuk buat MRI kat aku...insuran katanya memang takkan cover untuk proses MRI...kalo ikut bayaran aku kena bayar Rm3500 untuk proses MRI atau mungkin lebih...Honestly aku tak mampu nak keluar cash sekelepuk banyak macam tu....so atas dasar tolong menolong pesakit dan atas dasar perikemanusiaan dan timbang rasa...doc akan cuba kaitkan sakit tonsil dan sleep apnea aku dengan prosedur MRI...doc pun pening macamana nak buat...tapi doc Puravi dan doc Kumar dah janji diorang akan buat untuk aku tanpa aku dikenakan bayaran...

Alhamdulillah...baiknya doctor2 tu...sungguh aku dan mereka berdua berlainan agama dan bangsa...kesudian mereka menolong aku amat aku hargai dan aku tahu itu semua rahmat dan berkat dari yg maha satu iaitu Allah swt...

Akhir sekali ... Aku nak ucapkan terima kasih kepada kawan2 yg mendoakan kesejahteraan dan kesembuhan aku ...terima kasih sekali lagi...bagi aku Doa juga adalah ubat yg paling mujarab disaat ubat2 lain tidak berkesan...

Ditujukan buat kawan2 iG....
---> azzroyhensem,brosam4067,hatiiza,opit69,sitiaisya_mzmfc,nnadia79,bibbeeps,cikali_stormz,marinataha,akuelaila,nanti tambah lagi....nak makan dulu....hihihi

sambung---> fazzlina,ben_ashaari,que,lia_lomi,mattyie,nescafetarik,


makanan sihat tapi tak sedap.....turun 5kg ko duduk sepital....lalalalala


pukul berapa datuk harimau......

 bosan sangat masa ni....sorang2 kat sepital


sakit tauuuu.....sebab nurse tak pandai  nak cari saluran darah
Post a Comment