Tuesday, February 14, 2012

Hobi Baru Dan Contest Teka Harga Beskal ---> Hadiah Berupa Baucar JJ Rm20


Assalamualaikum.......

Kabare semua.....?? semoga semuanya sihat dan semakin sihat hendaknya.....hari ni hari isnin kan...?? pagitadi pas aku hantar anak2 gi sekolah....balik rasa cam nak sambung tidur kejap....malam tadi tertidur lewat dengan sengaja....mula2 hantar anak buah balik kolej kat UM...pastu baliknya layan tengok cerita Lion Of The Desert kat Tv Al-Hijrah.....cerita memang touching sebab ianya cerita tentang Omar Mukhtar pejuang Libya yg menentang pencerobohan Italy dibawah arahan Jeneral Graziani.....( errr lebih kurang camtu'lah....) tapi cerita ni cerita benar dan bukan rekaan....cerita sejarah perjuangan ....semua pejuang boleh dikatakan mati syahid termasuk Omar Mukhtar walaupun beliau mati di tali gantung....

Wokahhhh....kita tukar cerita kasi best sikit.....takmo sedih2 walaupun memang itulah yg patut kita semua rasa sebagai saudara sesama islam....


Gini harrrr....aku ada cerita baru....tapi terpulanglah kat korang nak baca ke idak....tiada paksaan dalam pembacaan....hehehehe Pakej ke London dah ada...tapi satu pun aku tak sempat pergi...walhal bukan jauh benar london tu....kadang bila nak pergi takder yg hantar....bila ada yg nak hantar aku plak rasa cam malas...ada kalanya cam tak sampai hati nyusahkan org lain....dan macam2 lagi alasan yg aku reka sebab semua tu hanyalah alasan.....kehendak tu ada tapi semangat jer yg tak berapa nak muncul dan menguasai diri.....

Entah macamana disatu petang yg sesuai untuk bersiar-siar....inchik dd bawaklah aku naik motor pusing kampung...berdua jer gitu....romantik lah kunun2nya...( ehhh tapi kitorang berdua memang romantik fantastik jugaklah....) kitorang singgah kat lorong 1 kat kampung ni...kat lorong 1 ni wa cakap lu ada satu tempat jual barang terpakai.....nama tempat tu JUNK SHOP....arwah bapak aku selalu gi situ kalau nak dapatkan spare part atau apa2 barang yg terpakai tapi masih elok dipakai....aku ngan inchik dd pun dah beberapa kali membeli barang2 terpakai kat situ....cam alat senaman...pastu bakul rotan yg kalau baru harganya boleh cecah hundred plus2....tapi aku beli lima belas hengget jer....buruklah tapinya....lepas aku varnish'kan....harrr namapak separuh baru gitu....kerusi budak ngan meja yg aku tengah gunakan sekarang ni yg selalunya aku gunakan untuk aku berblog dan menulis serta buat resit ( kadang2 jadi tempat sterika baju pun yer kalau malas nak bentang iron board ) ni pun aku beli kat JUNK SHOP harga meja ni Rm30 kalau baru memang ratus2.....dulu arwah bapak aku penah beli kipas siling satu set Rm40....beskal budak2 pun pernah beli....kira murahlah.....tak puas hati boleh tawar menawar sampai jadi....hermmm promo tak berbayar gitu......

Back 2 da sabjek......petang tu cuma nak tengok lah kat situ kot2 ada barang berkenan boleh beli.....aku memang nak beskal....tapi tak terpikir plak beskal yg dah terpakai.....tah camner inchik dd belek2 satu beskal yg ada kat situ.....body memang buruk....rantai dah tanggal....tayar dah merekah campur botak....sekali tengok memang tak selra nak beli....pikir2 sebab nanti banyak kos tambahan untuk membuat ianya berfungsi....tapi inchik dd aku ni memang pakar dan dia memang teliti.....dia check sana sini....brand jangan cakaplah.....dia memang pakar.....pastu dia mula cucuk aku....bukan cucuk ngan jari tapi cucuk ngan kata2 cam " ma....ini beskal brand baik punya....brand gear dia Shimono...seat dia Le Run....body pun ringan....nak tak..??" inchik dd tanya aku dengan mata yg bersinar-sinar mengharap aku akan setuju.....biasalah kan aku kalo dah tak suka tengok pun malas....tapi setelah inchik dd buat penerangan dengan bersunguh-sungguh....aku pun terpengaruh....itupun setelah tambahan ayat penyedap dari inchik dd yg pas dah beli nanti kita kasi make-up lawa2 beskal itu...."okaylah sukati abg lahhhh" aku kata tanda setuju.....pastu sesi tanya dan tawar menawar harga pun bermula....bab ni aku selalu terer.....hehehe..."bang beskal tu harga baper...??" inchik dd tanya dulu...." angkatlah 80..."abang JUNK SHOP tu kata...."murahlah lagi bang...."inchik dd kecek lagi ni....."70lah...." abang tu kata....time tu aku pun terus mintak.."50lah yer.....sekarang angkat...." inchik dd pun menyampuk"duit ada 50 jer....bolehlah" abang tu geleng kepala.....dengan muka tak berapa nak ikhlas dia pun kata "okaylah angkatlah 60..." aku dan inchik dd terus kata okaylah terima....tapi kena lah balik rumah dulu nak ambik lagi Rm10.....sampai rumah cinta nangis2... jadi aku wakil anak buah aku gi ambikkan beskal ngan inchik dd.....

Samapai rumah terus mintak pom tayar.....sekali tayar dia naik lah....cuma pancit jer tak bocor tak apa....gear rantai semua okay....seat kasi naik sebab aku tinggi....walaupun tayar kelihatan agak nak botak campur merekah....sekali naik okaylah takder tanda2 tayar tu nak meletup cam kejadian kat pangkor hari tu....( cerita kat pangkor dan basikal lagi best tapi lupa plak nak bikin entry.....kenangan tu beb sampai bila2 pun tak bleh lupa....)

Alhamdulillah sampai ke hari ni dekat nak sebulan jugaklah aku gunakan basikal tu tanpa sebarang masaalah....nak ke kedai pun rajin sikit....skill lepas tangan yg aku du
lu selalu buat bila naik beskal masih tersisa lagi....kayuh pelan2 maaaaaa.....

Semenjak dah ada basikal jugak aku juga dah ada semangat dan hobi baru....rutin aku kalau tak berapa nak sibuk atau selagi cinta tak bangun lagi....pagi pas aku hantar babang ngan baby masuk sekolah....balik rumah letak kunci pastu terus kayuh beskal....kalau malas aku pusing satu lorong jer dari lorong 2 masuk lorong 3 pastu dah balik.....kalau rajin keluar lorong 2 terus sampai lorong 6.....keluar jalan besar masuk balik lorong 2 dah balik rumah.....ada gak terfikir nak gi keluar highway masuk putra avenue keluar terus turun kampung....tapi cam seram sebab sorang2....akhirnya baru sampai petronas aku patah balik....cuak beb......

Petang pas pukul 6 pun aku berkayuh lagi.....tapi petang ramailah....anak2 aku campur anak2 buah aku semua sibuk nak ikut.....ada pernah sekali aku ngan inchik dd ngan merah dan 2 ke 3 org anak buah aku lagi kayuh dari lorong 2 sampai lorong 6....nak masuk jalan besar aku tak berapa berani sebab ada budak2....lagipun budak2 kat kampung ni kalau bawak motor macam jalan tubapak dia yg punya jer....tu lom campur yg melepak yg buat pacak yg perangai tak serupa anak orang....aku tak nak anak2 aku tengok bebenda tu semua....lastly patah balik....masuk lorong 3 turun lorong 2....sampailah rumah......

Sekali esok2 anak2 aku ngan anak buah semua dah tak nak ikut....penat katanya.....ada takder anak aku jerlah yg nak ikut.....belum samai lorong 6 dah mintak berenti rehat....hehehe
Oklah tu....budak lagi.....lagipun takder bawak bekal air2 pun....len kali kena bawak air....

Apapun aku nak berterima kasih pada seseorang yg bernama EYNDA YUSOF kerana status fb dia lately ni banyak memberi aku lebih semangat dan lebih peransang untuk bersenam....aku ambik yg positif....dia cuma menyampaikan apa yg dia rasa tanpa menujukan pada seseorang tapi aku amat terasa dengan semangat dan azamnya....kalau aku terbaca statnya yg baru keluar gym dengan kesan yg sekian2...aku otomatik terbayang apa yg dia buat....belari atas treadmill...aku cuma bayangkan ajer....nak buat aku tak mampu....jadi semangat dia tu aku serap sikit dalam diri dan minda aku yg sentiasa dihurung MALAS dan PANDANGAN NEGATIVE ORG LAIN.....bila org dok sosek2 cakap aku ni cam biul jer nak naik beskal pusing kampung aku pun cam terpikir apa ke hell'nya'lah diorang ni...?? suami aku dah izinkan dan dia juga menggalakkan....ingat aku naik beskal ni nak gi ngorat ker nak gi shopping ker nak ambik angin2 jer ker.....perlu kah aku tampal kat belakang tudung yg mengatakan " aku sedang bersenam..." apar darrrr punya komen....tapi tak semua komen negatif yg positif pun banyak....tapi ada aku kesah....aku kayuh beskal tengok depan jalan bukan tengok seberang jalan.....takder masa nak suai kenal dengan org yg perli2 aku.....walaupun letih dengan kerja rumah dan karenah anak2.....tapi bila buat workout sampai otak berdenyut jantung berdegup laju urat2 pun timbul....terus aku rasa ini yg aku nak.... aku rasa cam satu kepuasan pada tubuh badan....degupan pada jantung mengepam darah....mengukur kecergasan stamina dan melapangkan minda sehingga menjadi cerdas....fikiran lebih tenang dan kepantasan berfikir pun bertambah meningkat....!!!!! perghhhh ayat tak boleh blah punya

Akhir sekali tanpa mencuri masa lapang korang.....sila saksikan beskal yg berjaya menambat hati dan semangat senaman yg tinggi dalam aspek kesihatan......walaupun rupa agak buruk sila jangan kutuk......apapun aku bersyukur....sumber rezeki semua datang dari Allah swt semata...!!!



Belakang tu beskal warna biru tu beskal babang...brand Rock Bite.....harga beskal tu boleh dapat 3 buah tiga suku beskal aku dengan harga yg aku sebutkan dalam entry diatas .... soalannya... berapa harga sebenar beskal babang tu....?? ada jawapan sila email ker dila12379@gmail.com atau komen entry ni untuk tebus hadiah menarik berupa baucar JAYA JUSCO bernilai Rm20....pemenang dipilih berdasarkan jawapan paling tepat atau hampir tepat........syarat sah untuk join takder....tak perlu entry...tak perlu follow....kalau nak buat jugak itu adalah atas budi bicara korang sendiri....apa yg korang buat tidak akan menjejaskan keputusan yg telah dibuat....keputusan akan dibuat menggunakan cabutan undi.....kalau ada jawapan yg sama lebih dari 5 atau 10 orang.....pemenang hanya seorang sahaja.....keputusan muktamad....tiada rayuan atau dolak dalih.....tamat tempoh contest ni hanya sehingga 25hb Februari 2012





p/s -->> pernah dulu aku berangan nak kumpul duit nuff nak buat beli beskal.....kurang sepuluh hengget jer dalam akaun nuff....kalau tak boleh beli beskal....nanti aku upload gambar baucar JJ tu yer....sila bersabar

updated : 14/2/2012
masa : 3:37pm
reason : upload gambar baucar JJ

Post a Comment