Friday, January 20, 2012

Dah Lama Tak Buat Main....

Assalamualaikum.....

Hamboiiii tajuk entry....sila jangan mandai2 buat double meaning yer...blog aku bukan jenis2 itu yer...!!

Sebenarnya aku memang dah lama tak main permainan ni....permainan ni dulu biasanya popular kat blog2...aku sendiri pun kurang bermain permainan ni....maklumlah...aku tak glam cam bloggers lain2....ada yg aku nampak kalo bloggers2 yg popular tu kalo main benda ni ada yg sampai kena berhutang2 hutang dibuatnya....nak tolong bukannya boleh pun....boleh tolong tengokkan jer dan tolong dalam hati....hehehehe

Dan lagi semenjak muncul permainan2 baru kat blog2 kini...makin lama makin kurang pemain dan makin pupus juga permainan ni seperti pupusnya dinasor....

Permainan yg aku maksudkan ialah permainan TAG ataupun TANDA dalam bahasa ibunda kita....aku pernah jugak kena TAG...tapi taklah sampai berhutang....maksudnya berhutang nak menjawab balas balik soalan2 yg dikemukakan oleh pe'nanya yg secara rela meng'TAG bloggers atau kawan2 yg dia kenal atau yg dia rasa layak jawab soalan TAG dari dia....aku masa tu belum ada follower yg beratus-ratus dan beribu-ribu...jadinya aku hanya baca2 jer....kadang soalannya tu cam soalan nak ajak berjiran terus jer....tapi lepas tu gone with the wind...tu belum yg TAG bercampur AWARD....siap ada lemari khas dalam bolg untuk simpan pelbagai jenis award....silap2 boleh kalahkan GRAMMY AWARD kalo dikumpul....dan seperti biasa hanya org2 popular yg mampu memiliki lebih dari 50jenis AWARD dalam blog masing2...aku ada jugak...tapi taklah bersusun cam bloggers lain....masih boleh dikira dengan jari kaki....

Yg terkini aku tak tahu tapi tahun lepas jugak fenomena WORDLESS WEDNESDAY pun menular kat blog2 di malaysia ni....kecuali blog aku ( yg aku tahulah...) blog lain2 org mungkin ada tapi majoritinya banyak yg terikut-ikut...apa fungsi sebenarnya WW tu aku tak taulah...cumanya WW tu biasanya takder apa2 entry melainkan gambar2 sahaja....banyak malas....maknanya dah tak gunalah hari MB ( Monday Blues )...hari yg selalunya org bermalas-malas....kenapa blog aku tak terkena tempias WW tu...?? sebabnya hari2 apa pun semuanya same2 jer....kalo dah dasar malas...jangan katakan gambar ajer...laptop pun aku tak sentuh....tau2 jer dah lepas WW....takkan aku nak buat WT...FT..ST...hahaha sungguh tak sesuaiii....

Bila teringat balik trend2 dulu2 masa mula2 berblog....serius aku cakap cam bahalol jer ( aku bukan korang yer...) pernahkan dulu2 mula2 masa nak berblog....nak banyak traffic...nak ramai follower....nak kaya cepat pun ada...( hahahaha....korang gelaklah yer puas2....)

Ini senarai pendek yg aku ingat masa nak berblog mula2 dulu...sekarang aku dah tak buat lagi...hehehe

Konon2nya Nak Ramai Follower


" best arrr blog ni....saya follow awaklah...jangan lupa follow saya balik yer "


~ayat diatas ni aku gunakan sebab ramai yg gunakan pada aku dulu...aku hanya ikut trend....singgah ke seberapa banyak blog yg larat pada satu hari tu....pastu tunggu respon jer samada laku atau tak kita punya ayat....kesimpulan dari atas ni....kadang boleh pakai jugak sesi pengayatan yg cam mangkok ni....hanya blogger baru cam aku jer yg jujur kalo org mintak suruh follow aku akan follow....tak sampai hati nak kecewakan permintaan rakan2 baru....dan aku pun tahu macamana perasaan gembira berbunga-bunga bila kolum follower kat blog kita sehari kesehari bertambah sorang demi sorang...lagipun bukannya susah sangat setakat nak tekan butang IKUT....janganlah ekkk sangat....tak kena bayaran dan tak rugi apa2 melainkan org tu rasa dia bagus sangat sampai nak follow org pun pilih2 bulu.....puithhh lahhhh....kita suka tak kalo ada org follow blog kita....camtulah jugak kalo kita follow blog org tu balik...mesti org tu rasa gembira dia pasti akan rasa lebih bersemangat untuk berblog...same2lah ngan aku jugak...aku akan follow kalo ada yg meminta dan kalo aku rasa blog tu best...tapi kalaupun blog tu popular dan tuan/puan puya blog tu comel/hensem aku tengok jugak dia punya entry....kadang niat hati cam nak follow tapi dek kerana ada entry diskriminasi seperti tak suka dengan blogger yg minta dia follow blog dan suka na kawan2 dengan blogger popular jer...aku pun reject dia seperti dia mereject org lain punya permintaan....demand giler...ko popular camner pun...follower ko ramai manapun tapi kalo aku dah hilang respect payahlahhh....

http://www.socialbrandingblog.com/date/2010/09/
Makanya pasni kalo ada org minta tolong suruh follow....follow jerlahhhhh....tak jadi kudis apapun kat blog ko....tengok blog aku ni....sekati jer nak hidup atau tak....nak ada follower ker tak....yg pasti aku hargai semua follower aku walaupun ada yg mungkin follow kerana rela...terpaksa atau sekadar membalas jasa....yg penting aku dah tak buat dah kerja2 mengayat kat blog org suruh follow blog aku....tapi kalau ada yg nak suruh aku follow blog dia...sila2kan beritahu....aku rela hati akan follow....tapi pastikan blog yg aku nak folllow tu tak popular tak banyak follower dan tak pilih bulu...kalo banyak sangat bulu susah plak aku nak celah....hakhakhakhak.....bagi aku yg biasa2 ni...kalo diorang singgah dan baca pun aku dah cukup bersyukur....bagi aku cukuplah kalo ada sorang pembaca yg setia dan paham apa yg aku tulis ni....aku bukan blogger sepenuh masa atau separuh masa...tetapi aku hanya blogger bila ada masa....

Oklah cukup sampai setakat ni sebab aku memblog dengan menggunakan lappy inchik dd yg aku sekarang buat macam lappy aku sendiri sampai dia sound kata nak beli lappy satu lagi....hahahaha....inchik dd tahukah yg aku dah tak nak lappy tapi aku nak tablet plak...sebabnya lappy aku dah jadi hak anak2 buat main game...kalo inchik dd tak nak aku guna lappy inchik dd...sila sediakan aku satu tablet...jenis tak kisah asalkan aku bleh layan FB ngan BLOG....

Sekian Selamat Malam.....Majulah Blog Untuk Bloggers...!!!!
Post a Comment