Thursday, October 13, 2011

Anjakkan Paradigma

Assalamualaikum.... entah apa punya tajuk yg aku repek'kan pun aku tak tau...cuma macam sedap jer disebut....anjakkan tu mungkin aku tahulah...cam beralih...paradigma tu aku tak tau....apa kebenda paradigma tu....para2 sakura aku taulah....

Wooopsiii..... ada yg marah ker sebab tertipu dengan tajuk kali ni....tapi sila jangan marah yer....marah tu tandanya sayang kan...?? so marahlah.....cer'nya cenggini.... aku pernah dinasihatkan oleh seorang blog'geres agar menggunakan keywords yg panas2 apakah maksudnya cam macam keyweird...kiwed atau blablabla panas tak...?? ( patutlah panas ...aku tak bukak ekon rupanya......) tapi aku tak retisss....takkan nak buat tajuk nasi lemak panas berapi....!!! katanya...keywords panas boleh ajer menaikkan traffic blog....aku percaya tu....tapi aku segan nak buat cenggitu....aku boleh buat keyword panas tapi kat blog aku yg sebelah sunun'lah sebelah sinin tak bley....aku masih nak kekalkan kesucian blog personal ini lainlah aku punya blog ehem ehem yg satu lagi tu...panas ajerrr...aku pun takut....

Lagipun aku boleh jadi tertekan kalo 2 benda menjadi satu....walaupun traffic tak jam kat sinin tapi masih jugak takder yg lalu singgah2 hai2 babai.....

Laginya punnn khennn....aku segan nak promote blog ni sebab cam apa yer....paisehhh...aku nak xplen tapi tak retisss lahhh.....( ehh apsal aku punya cakap ni dah macam ahkak ni....)

Dari takder apa2 nak cerr....meh aku cerr pasal kebelakangan ni apa yg aku buat.....aku pergi baca blog org...mungkin blog korang pun aku baca cuma korang jer sombong tak nak baca blog aku....shushahhh payah aku taip tau...tegang urat leher....

1. Blog pertama yg aku baca dari entry pertamanya...tak tau camner boleh sampai sana.....tersheshattt kot...pendedahan memang berani....cuma cara gaya bahasa jer yg bagi aku amat kasar....bukan mungkin.....tapinya khennn... mungkin nak buat org paham kuottt....kira cam karma'lah....cakap baik dijawab baik cakap kasar dijawab dengan secara lebih kasar'lah juga'nya....blog ni bagi aku menarik minat untuk pembaca tahu apa puncanya apa yg terjadi dan apa yg sebenar-benarnya terjadi....so far banyak persoalan boleh terjawab bila baca dari mula hingga keakhirnya....abaikan ajer gaya bahasa yg digunakan...

2.Blog ni berkait rapat dengan blog yg pertama tadi......gaya bahsa pun lebih kurang sama jer dengan blog pertama....tapi bagi aku krang menarik sebab kurang hapdet pastu kurang maklumat dan kurang pengisian yg buat pembaca

3.Blog ni adalah punca segala terwujud blog yg pertama dan blog kedua tu.....aku speechless....kat blog ni macam2 perasaan aku yg tak pernah sanga akan ada jadi ada bila baca....aku pun tak tau naper....mungkin ker aku sorang jer yg rasa....orang lain tak pernah plak aku tanya'nya....

Aku menghabiskan semalaman membaca ketiga-tiga blog tu....dashatttttttt......masa aku baca ketiga-tiga blog pada malam yg sama....adanya boleh buat aku ketawa...ada kala aku geleng kepala...pas tu plak angguk2....tetiba jugak cam kesian ...terasa jugak cam nak beri nasihat....tapi nak ker mereka2 itu terima nasihat dan teguran dari aku yg biasa2 ni....ramai gak yg menasihat memujuk membela  dan menyokong blog pilihan masing2....aku hanya baca jer....aku ambik iktibar pelajaran dan buat kesimpulan sendiri.....aku simpul untuk diri aku sendiri bukan untuk mereka2....mereka2 semua tu dah besar panjang dah pun....secara otomatiknya mereka2 pun takkkan dengar nasihat2 dari kita yg biasa2 ni.....

Aku bukan nak promote blog mereka bertiga....dari promote blog diorang lebih baik aku promote blog sendiri....tapi whats for kan ???....cehhhh spiking rojak singapore gitu

10 kesimpulan yang aku  boleh tafsirkan dan makrifatkan ada dibawah.....

Jadi para pendengar sekalian saksikan 10 carta kesimpulan yang tersimpul tapi tak mati....

1.Ibarat Mencurah Air Kedaun Keladi
2.Masuk Telinga Kanan Keluar Telinga Kiri
3.Bagaikan Meludah Ke Langit
4.Tiada Rotan Akar Pun Berguna Juga
5.Susu Di Balas Tuba
6.Cubit Paha Kanan Paha Kiri Terasa Juga
7.Kalau Tiada Angin Masakan Pokok Bergoyang
8.Buat Baik Berpada-pada Buat Jahat Sekali Sekala...( ehhh itu aku punya ayat...) Jangan Sekali
9.Guruh Bunyi Di Langit Air Ditempayan Dicurahkan ( cam samting rong jer ayat ni....)
10.Habis Madu Sepah Dibuang

Dahh....itu jer aku nak cakapkan tentang ketiga -tiga blog pilihan masing2.....last aku tambah kesimpulan peribahasa perumpamaan yang terakhir untuk entry kali ni....


Terbakar Kampung Nampak Asap...Terbakar Hati Siapa Yang Tahu....
oleh : - karam dilaut asam masak pedas...


Peace...!!!!
Post a Comment