Thursday, September 29, 2011

Semalam Aku Dah Belajar

Semalam aku belajar memotoskep.....aku belajar dari blog org2 yg buat tutorial....sapa aku tak tahu...bukan tak nak kredit tapi aku google kat enjin carian pastu aku rasa mana tutor ajar yg aku rasa aku faham aku buat...kalo tak paham aku google lagi cari sumber yg tepat yg aku faham bahasanya....ada kadang tu aku tengok keyword punyalah gempak...bukak2 dia kata apa pandai2lah korang cari sendiri belajar sendiri...tunjuk setakat abc jer....yg defghijkl....sampai z tah kemana.....sib baik aku tengah baik.....kalo tak.....haish haishhh....sabor mokkkk

Aku pandai sangat taklah....makanya taklah aku memandai-mandai nak tutor org setakat lutut...kalo nak buat tutor buat betul2.....jangan sekerat jalan....pastu suruh org pandai2 buat sendiri ikut step.....bukan semua paham bahsa omputih cam aku ni.....jadinya tutor yg dah ditranslatekan oleh blogger2 melayu sejati ni dapatlah aku faham....maafkan aku kerana tak sempat ambik periksa PMR.....

Terima kasih yg tak terhingga pada blogger sorang ni....dengan blog dia semalam aku dapat belajar dua perkara.....pertamanya potoskep yg ejanya betul ialah PhotoScape...keduanya skype....cuma aku tak reti nak menyebutnya....skype tu disebut "skip" ker "sekaip"...sekali aku ulang ini semua aku tak faham sebab aku takder PMR....selalunya org sebut takder SPM tapi aku down gred lagi jadi takder PMR....UPSR ada....laku lagi ker....???

Apa aku belajar semalam dah pun aku praktikkan...cuma kretip ke tak kretip...cun ke atau sampah dah selamat aku gunakan sebagai banner kat blog aku nih.....perasan tak...??? tak perasan sebab hitam putih....kali ni aku ubah seluruh konsep blog menjadi hitam dan putih.....suka tak suka camner pun...aku masih tak berani dan tak tegar nak cakap macam budak ni punya tagline....aku suka jugak blog budak ni sebab dia sungguh lucu....macam shin chan versi melayu....katun dia pun comel...like it...!!!


1st Lesson :-


Keduanya yg ni plak :- 

Hasilnya yg aku anggap satu pencarian satu penambahan ilmu dalam hidup...pandangan orang yg pakar selalunya bercanggah dengan pandangan orang yg baru bermula.....memang biasa2 sahaja.....tapi aku puas sebab ini adalah hasil org yg takder asas dalam IT dan takder PMR....hanya belajar berbekalkan minat dan pencarian....



Seperti yg aku tahu ilmu tak pernah habis dan kurang walau sedalam dan sejauh manapun kita terokai atau kita gali.....ilmu itu satu rahmat dari Allah yg kita kongsikan....semoga pada semua yg tak tahu akan mendapatkan manfaatnya dan pahala'lah untuk kita bila tiadanya lagi kita didunia ini....




Post a Comment