Thursday, March 10, 2011

Bajet Lain... Lain Yang Dapat...Tapi Tak Kisah Ponggg

Ni namanya tajuk ular sawa....panjang dan merepek....tapi bak biasa kata blogger lain bukan kata aku...Adha Ku Kay Shah...ni blog aku bukan blog bapak ko.... Apha Ko Keshah....lantaklah sanun....

Baru berapa baris nak buat perenggan baru....cam tak sekolah jer aku ni.....walaupun sebenarnya aku sekolah ...cuma tak habis jer...hehehehe

Dah2....ni aku nak cerita pasal my coming bestday ni....mungkin tahun ni kekasihku tidak akan lupa pada hari jadi kekasihnya ini sebab.....sebab yang pertama....memula kekasihku tanya...."mama suka rantai tak...?? soklan apakah itu....?? tapi aku jawab jugak"mestilah pakai...tetapi mama tak bleh pakai rantai lain selain dari rantai emas dan tak boleh pakai rantai yang halus2...." hahahaha demand betul....tapi sebenarnya betul tau....kulit leher aku memang tak tahan dengan barang silver dan bebenda halus...kerana itu aku tak minat nak membeli atau memiliki rantai2 ni....terus kekasihku diam....mungkin kira bajet kut.....huhuhuhu aku tak mengharap pun....kalo dah beli terpaksalah aku terima jugak kan.....

Itu tadi hint pertama.....ini plak hint kedua dari kekasihku....."C5 ni cantik tak....?? nak tak....?? aku laju jer jawab "tak nak..."skang aku pakai C3.....aku suka c3.....walaupun murah dan tak canggih aku lebih selesa guna c3 walaupun kamera 2mpx pastu kualiti video dan audionya plak buruk....aku tetap suka c3....

Hint ketiga....hint ni dari aku kepada kekasihku plak...walaupun sebenarnya kekasihku dah lama hint kat aku pasal mende ni....ok tak....?? suka tak....?? aku jer selalu jawab tak suka..... cuma aku suka yang lagi satu jenama tu  jer iaitu Ipad 2...."yah tadi mama tengok kat tv kan Samsung Galaxy Tab tu cun arrrr.....mama macam suka plak..." tapi lepas kekasihku tengok Ipad 2...."mama nak yang mana satu  ni....Samsung ke Ipad...?? hahahaha terus aku jadi konpius tak tahu nak yang mana satu....lepas aku pikir dan pikir dan pikir lagi dalam....sejauh manakah pentingnya gajet2 itu pada aku.....tak pulak aku jumpa jawapannya.....last2 aku cakap kat kekasihku...." amik motor baru jelah yah.....jadi bajet untuk hadiah aku tahun ni telah diperuntukkan untuk deposit sebiji motor.....motor apa....??? sama2 kita nantikan kemunculannya pada hari selasa depan paling cepat.....

Jadi aku pun dah tak kisah pasal hadiah harijadi tahun ni....yang penting aku cakap kat kekasihku satu je......"jangan bagi mama hadiah yang akan menyusahkan ayah....cukuplah ayah ucap dan ingat....itupun dah cukup beharga dan bermakna...."

Begitulah kesudahan cerita aku dalam membajet nak diberikan hadiah....ku tolak semua hadiah bersifat peribadi tapi kupilih hadiah yang boleh dimanfaatkan....hadiah yang bermakna untuk kegunaan seisi keluarga....
Post a Comment