Sunday, February 6, 2011

Kenapa Kau Yang Susah Bila Aku Gemok..

Walau pun cerita ni dah agak lama....tapi bila aku terbaca kat blog2 orang pasal orang gemok ni....aku rasa cam panas jer....aku rasa dalam dunia ni takder orang yang puas hati ngan keadaan fizikal sendiri....hatta ratu cantik sedunia pun.....

Dulu semasa aku balik belah2 sana.....perkataan pertama yang keluar mesti camni...."apasal ko ni makin gemok...." ko ni gemok2 tak takut ker laki lari..." ko ni umur muda tapi tak pandai jaga badan....." ko ni dah macam umur 40 jer aku tengok....." dan bla bla bla.....

Tapi semua aku jawab dengan gelak ketawa atau senyum sahaja.....dah memang bangsa diorang semua kurus2 jadi sesuka hatilah diorang semua mengutuk aku secara berdepan tanpa memikirkan hati dan perasaan orang lain....kalaulah aku se'lazer diorang dah lama aku jawab gini....."aku gemok sebab laki aku cukup bagi aku makan....hatipun senang...."walaupun aku gemok tapi laki aku tak pernah plak lari macam laki korang cari pompuan lain...."aku tak boleh jaga badan sebab aku menyusukan anak aku dengan sepenuhnya....bukan macam korang takut bagi anak susu sendiri sebab takut shape badan lari......" aku macam 40 sebab aku sedar diri....tak macam ko umur dah dekat 40 tapi masih tak sedar2 diri....dedah sana dedah sini..." itu kalo aku lazerlah.....nasib baik tak.....ehekkkkk

Kadang aku pun hairan....yang suka mendengki ngan aku ni bukan calang2 pompuan tau....ada yang bekas ratu ada yang model dan ada juga pelakon tambahan jer.....pernah dulu semasa aku belum khawin ngan dd pun diorang kata aku berlagak......padahal dd tu gemok cam aku gak....idakler kaya.....pakwe2 diorang semua kaya2 hensem2....sampai aku kata....kalau dd tu nak korang....korang ambiklah.....dah dd pilih aku untuk jadi isterinya takkan aku tak nak kot......dah lah baik.....beriman....keluarga baik2......

Diorang suruh aku berdiet.....elo cakap senanglah.....mak mertua aku langsung tak bagi aku berdiet tau.....kalo aku lambat makan atau kurang makan....habis aku kena leter tau.....sebab aku menyusukan anak....aku tak boleh berdiet.....kalo aku berdiet anak aku tak dapat zat dan khasiat yang diperlukan....mak aku selalu pesan...."jangan lambat makan...jangan makan sikit....anak menyusu....kesian anak....." sampai skang anak aku dah masuk empat dah....mak tak pernah jemu bagi nasihat pasal pemakanan....kalau aku kata aku kenyang tak nak makan....mesti ayat ni yang keluar...."makan jangan tak makan....kesian anak nak menyusu....kalau aku jawab..." nanti jadi gemok lah mak...."mak mesti jawab...."takdernyalah gemok...."nanti dia katalah lagi...."si bla bla tu lagi gemok....."hahahaha last2 sepinggang jugak aku kena makan....demi mak dan anak......

Oleh kerana mak.....aku banyak buat dek dan tak tertekan dengan badan yang gemok....jangan cakap pasal diet'lah depan mak aku....habis kena leter kang....kalo time puasa tu waktu sahur pun aku akan dipaksa makan banyak.....sepinggan nasi kadang amat berat untuk aku telan di pagi hari....tetapi demi anak aku telan jugak.....air pun aku kena minum banyak.....adapun aku makan dan minum semua ni demi anak selain untuk tenaga dan terus hidup....

Lain orang lain plak penerimaan.....aku paham.....tapi kok yer pun sebelum nak kutuk fizikal badan seseorang itu kajilah dulu salah silah keluarganya.....aku cakap yer.....dulu sebelum aku kahwin sezaman sekolah.... akulah yang paling kurus sehingga aku digelar papan lapis ataupun playwood.....sama dengan dd....cuma bila hormon sukan dah kurang barulah badan ada naik sikit diikuti dengan perkahwinan yang amat membahagiakan.....

Skang anak2 aku semua bertubuh kurus...memang tak padan ngan mak bapaknya yang gemok2 ni......berlainan ngan ada satu keluarga yang idakler gemok idakler kurus....tapi anak2nya semua gemok2.....bila aku selidik rupa2nya masa maknya dulu kecik2 pun maknya yang paling semangat.....jadi kurus gemok ni ada berkaitan dengan faktor genetik jugak.....jadi jangan hairanlah yer bila nampak mak bapak kurus anaknya gemok2....ada mak bapaknya gemok anak plak kurus2.....same all juga dengan cantik dan hodoh.....dan2 juga jangan ingat asal orang tu gemok jer makan banyal asal kurus jer makan sikit......asal gemok jer banyak penyakit asal kurus jer ingat sihat......semua tu pemikiran zaman dinasor.....

Aku kalau nak kondem orang kurus pun boleh ajer.....banyak gak bahan....tapi takder maknenya......cuma orang kurus yang low minded jer suka kutuk2 orang gemok.....sib bek kat sini takder yang kutuk2 aku gemok....kalo tak mahu ada yang makan pinggang kang......paling bestlah ayat aku nak kenakan orang yang kutuk pasal aku gemok....."aku gemok tapi aku tutup aurat....ko kurus tapi ko tayang semua urat....takder plak dalam mana2 kitab atau hadis yang kata orang gemok masuk neraka orang kurus masuk syurga....kalo ko sedar diri ko sapa tidaknya ko akan mengutuk fizikal seseorang dengan sesedap rasa.....ingatlah fizikal kita ni tak kekal lama....mati nanti ke tanah juga kita...."

So tak kiralah anda semua gemok atau kurus...yang penting jangan kutuk orang ikut mengikut citarasa setan....wokeyyyyy
Post a Comment