Friday, February 25, 2011

Doa Seorang Ibu....

Salam sejahtera semua...lama benor tak post entry....bukan setakat masa jer yang takder.....yang sebenarnya brodben yang tak ada...sebelum belum ni...brodben pakai sorang sebiji....tapi aku pinjamkan brodben aku kat anak buah aku yang tahun ni akan amik UPSR....banyaklah benda yang dia nak cari kat internet....biarlah janji dia belajar udah....akhirnya siang ku kosong tanpa internet...menjelang malam didi pulang barulah aku berpeluang mencelah di celahan graf forex yang turun naik untungnya takderlah pulak untuk bulan ini atau pun tahun ni kot....entahlah...aku dah tak ambik tahu langsung urusan forex memorex didi....baik aku layan resepi buat kek atau lauk yang sedap2....

Oppp...jap jap... lari tajuk pulak...sebenarnya lagi kan...aku nak sampaikan berita baik pada semua yang sudi mendoakan kelancaran hal yang ini dengan yang ini....dengan tak disangka...semalam pagi didi call aku dengan gembira memberitahu ada perkhabaran baik dari kwsp bahawa cek sudah sedia untuk dikolek.....aku terus bersyukur yang tak terhingga...serasa nak mengalir air mata ni....walaupun wang itu bakal bertukar tangan pada syarikat didi...yang penting takderlah didi punya gaji kena potong sampai  tiap2 bulan selama 2 tahun lebih sebab nak bayar balik kos rawatan yang syarikat didi telah bayarkan dulu....

Dalam pada tu aku segera teringatkan mak...aku pun call mak dan aku bagitahu yang kwsp dah keluarkan cek....pastu makpun cakap....malam tadi baru mak baca yasin..sampai ayat "mubin" mak minta supaya dipercepatkan urusan korang berdua....dalam Surah Yasin ada 7 kali ayat "mubin"....tujuh kali'lah mak doakan....

Aku terus rasa berkat doa emak'lah urusan yang sepatutnya mengambil masa tiga minggu atau mungkin lebih terus jadi cepat....aku sangat2 bersyukur kepada Allah SWT kerana telah mengabulkan doa2 orang yang berdoa untuk aku....aku yakin dengan doa emak yang ikhlas dan penuh dengan kasih sayang untuk kebaikkan anak2nya....walaupun aku cuma menantu emak...tetapi mak dan abah tak pernah membezakan aku....kadang2 sampai aku terasa yang aku ni telah dilahirkan oleh emak pulak....aku rasa mak ngan abah sayang aku lagi lebih kot dari yang lain2....hakikat aku tak tahu...cuma aku hanya merasanya sahaja.....

Lihatlah sendiri bertapa besarnya bertapa hebatnya doa seorang ibu untuk anak2nya...kalaulah semua ibu mendoakan yang terbaik untuk anak2nya...aku rasa semua anak pasti akan berjaya selamat dunia dan akhirat....tapi ingat yer....restu ibu adalah restu allah....murka ibu adalah murka allah juga....tapi agak2lah kan....ibu plak jangan nak ambil kesempatan menggunakan "Syuga Dibawah Tapak Kaki Ibu "untuk menyuruh anak2 melakukan perkara yang tak baik....ingat Allah tak tahu ker...???

So...anak2 semua dah tidur...ada sorang budak namanya cinta pun dah tertonggeng kat riba mamanya.....nak mintak kelon lah tu....

Esok2 aku uplod cek resit dari kwsp yang dah selesai tu yer....skang tak sempat....bateri HP ni pun dah nak kong.....

Lastttt....Terim Kasih Allah...terima kasih juga semua pen'Doa.....doa mu yang terbaik untuku allah sahaja yang akan membalasnya....
Post a Comment