Friday, August 27, 2010

Satu Petang Di Bazar Ramadhan.....

Salam kabare's friend......hari ni aku nak cerita pasal satu kejadian yang berlaku di bazar ramadhan kat puchong...aku bukanlah sesaje nak pergi sana tapi nak ambil anak buah aku yang balik dari asrama....oleh kerana anak buah aku agak lambat sampai....aku pun jalan2 kat bazar....lagipun adam nak sate...ok lah aku layan sate....belilah sate dalam 30batang.....sebatang 45sen.....hurmmm

Habih beli sate aku jalan2 tengok2 kot ada yang berkenan lagi ker......kalau nak tahu selama dah setengah bulan kita semua puasa....inilah pertama kali aku jejak kaki ke bazar ramadhan......itupun sebab tak sengaja....kalau sajer2 memang takdelah......

Tiba2.....aku dengar bunyi bising2.....



Agak2 sapa boleh buat cerita atau jawab soklan aku berdasarkan gambar di atas......

1 ) Kenapa pakcik jual mangga tu....?
2) Kenapa ada buah2 bersepah-sepah kat jalan....?
3) Siapakah lelaki yang pakai apron kuning tu.....?


Jawab2....jangan tak jawab......

Nota Aku : nantikan episod seterusnya dalam siri "Satu Petang Di Bazar Ramadhan....."