Thursday, July 8, 2010

Layak Atau Tidak.....??

Salam sejahtera......hari ni aku sekali lagi baru ada peluang buat entry setelah beberapa hari berlalu tanpa entry....

Kali ni aku nak isu lagi satu perkara tentang entry yang dipublishkan.....aku takde niat nak kondem sesiapa yer....jadi tolong jangan perasan atau bengkek ngan aku tak tentu pasal.....aku cuma nak tulis tentang pandangan2 aku....sesiapa berhak meluahkan rasa atau tak kepuasan atau apa2 hal yang dirasakan ingin dikongsi bersama....sendri punya blog sendri tanggunglah.....aku sendri pun tak terkecuali dari terkena dari perasaan perasan dengan entry2 panas yang diluahkan oleh blogger's2.....

Aku rasa semua blogger's2 ada buat entry tentang tak puas hati atau bengang ngan blogger's2 lain.....aku pun sama yer....aku mengaku..... kalau blogger's tu blogger's yang top and hot dari segi ramainya follower dan kayanya dengan iklan... feedjit traffic plak sesak....dah tentu2 orang cop dia sombong berlagaklah apalah....tapi orang takkan kata kalau tak kena sendiri.....

Perasaan orang lain2....tak siapa boleh kawal kita nak suka dan tak suka ngan sesiapa.....ada gak top hot blogger's yang tak suka ngan blogger's2 yang tak glamer....ada sapa kata takder.....aku pernah baca aku taulah......sekali lagi aku tak kisah pun sebab dia tak sebut siapa orangnya.....kecuali kalau blogger's itu nak cari pasal secara membuta tuli.....konon tak nak jadi hipo....hipo yang tak menyusahkan takper.....tapi kalau dah sampai kena masuk lokap kena saman....tidakkkah ahli keluarga yang benci dan suka kita terlibat sama....??? Andai kata nak cari pasal....pastikan anda hidup sebatang kara tanpa mempunyai hubungan kekeluargaan persaudaraan dan persahabatan.....barulah boleh cari pasal dengan sesuka hati....!!! orait....

Pasal....bila kita menyindir-nyindir blogger2 didalam entry tanpa menyatakan siapakah yang dimaksudkan.... tentu ramai yang menyangka yang membaca itulah yang dimaksudkan oleh si penulis entry....aku sendiri kadang terperasan....dan aku juga ada buat perkara yang sama bilamana aku rasa macam nak lepas bengang kat satu dua blogger...tapi aku tahu yang blogger's yang aku kata2kan itu tidaklah akan menjejakkan matanya ke blog aku ini terutamanya untuk membaca entry yang mengata-ngata dia selagi namanya tak di'mention oleh si penulis entry termasuk aku....nanti kalau disebut plak namanya lain yang jadi.....manusia zaman sekarang ni senang jer nak jadi kaya....asal tak puas hati saman....tak suka saman....salah sikit saman....saman malulah .....saman fitnahlah....saman ganti rugilah....macam2 jenis saman ada.....tapi pernah tak orang yang menyaman tu sedar yang sekali allah saman dia balik.....seluruh harta dan kehidupan dia pun tak bleh bayar.....makanya kita kena beriman dengan qada dan qadar.....

Persoalan aku kepada aku sendri....kalau aku tanya orang lain belum tentu ada yang nak jawab....
Jadi sebagai manusia yang menggelar diri sebagai blogger's.....layak atau tidak kita memberi pendapat atau pun menyatakan rasa tak puasa hati kita kepada bloggers lain dalam bentuk entry yang dengan tidak menyatakan siapa orang yang dimaksudkan.....????

Jawapan aku.....Layak....!!! anda pula bagaimana.....???