Tuesday, April 13, 2010

Entry Bengang Tak Sudah....Part 1

Bukan nak merungut lah.....cuma nak luah perasaan.....kalau tak meluahkan kat blog ni...aku dah anggap blog ni macam kawan sejati aku....blog takkan membebel....takkan mengkhianati  dan blog juga terima aku seadanya....nak luahkan kat mana dan sapa lagi....aku dahlah takder kawan....nak report kat somi cam tak sesuai jer...ngan ahli keluarga pun lagi tak sesuai....aku tak suka dianggap lemah ataupun macam nak mintak simpati.....walhal....kita sebagai manusia yang biasa2 ni memang lah amat memerlukan bantuan.....janganlah fikir....asal bantuan jer duit....asal nak minta tolong jer ingat nak mintak duit.....peleksss tapi benar....setting dari setan memang merosakkan iman....

Ada satu kes sekarang....dulu punya loklak cukup2 makan.....boleh plak tolong-menolong sesama keluarga atau sedara mara hatta kengkawan sekalipun.....la ni dah kaya sampai duit terlebih-lebih boleh plak membazir-bazir kat tempat yang tak sepatutnya.....tapi bila dah tolong.....ungkit2.....apa neraka.....???  depan muka cakap manis baik jer.....belakang per'ngat per'ngut......itulah kalau kaya pun hasil duit haram.....memang gitulah jadinya......mana ada setan suruh orang buat baik.....lagik2 kalau kaya pun secara tiba2....memang lupa daratan punya lah......itu sebab aku tak suka kawan ngan orang kaya.....majoriti orang kaya memang sombong.....lagi2 kalau kaya secara haram....bukan aku benci atau tak suka semua orang kaya....ada gak aku kenal orang kaya yang baik hati lagi akhlak dia sekeluarga sangat2lah bagus.....aku memang kagum dan bersyukur sebab dia jadi orang kaya yang beriman.....

Aku masih bengang sebab yang buat hal pun adalah kategori keluarga.....kalo orang len yang takde kena mengena ngan aku aku apa kesah......aku memang benci dan tak suka manusia yang hipo2 nih.....sebab aku tak pernah hipo ngan diorang.....kadang2 aku rasa semakin lama semakin pudar ikatan kemesraan sesama keluarga bila mana ada yang senang dan ada yang susah.....aku rasa aku dikhianati  dan disakiti secara tak langsung telah mengubah persepsi aku terhadap keluarga termasuklah mertua dan ipar duai......

Jangan cakap aku cakap ikut amarah yang panas.....selama ini aku bersabar demi kerukunan sejagat dan kerana ada rasa hormat pada orang2 yang lebih tua dari aku.....tapi agak2lah kalo nak perlekehkan orang.....yang tua tak semestinya betul sahaja.....yang muda tak semestinya salah....dan bila diam bukan bererti aku salah tapi menghormati....tapi semakin didiamkan semakin dipijak-pijaknya maruah aku dengan sesuka hati mereka........

Biarlah kulepaskan segala rasa bengang dan pedih disini.....biarlah allah membalas segala perbuatan mereka dan membuka jalan yang seluas2nya untuk aku sentiasa berjalan diatas landas kesabaran dan diperkukuhkan tiang2 keimanan dalam diriku....

Allahu Akbar...Allahu Akbar....Allahu Akbar