Friday, December 10, 2010

PakCik Sapa Nih.....Sila Mengaku....

Kabare wak...?? waras orak...??? suwi temen orak ngomong jawo.....hehehehe aku bukan buang tebiat tapi sajer2 jer.....ada ke yang paham....??? baru2 ni semasa aku cek sms dari maxis bb...tetiba ada satu sms ni dari sapa aku pun tak tahu....apatah lagi nak memenuhi keperluannya yang agak sengal tu.....dia kat dia pakcik...pakcik sapa aku tak tahu....setahu aku aku takder pakcik.....pakcik belah laki aku takkan nak buat bebenda camni....jadi pakcik sapakah itu....??


Yang bertambah-tambah aku musykilkan....macamana diorang2 ni semua boleh dapat no BB aku ni....mungkin betul ke spekulasi2 yang aku dengar selama ini syarikat telekomunikasi jual nombor2 pelanggan diorang untuk kepentingan peniaga2 dan penipu2......

Tapi aku idakler nak ikut permintaan pakcik sapa2 yang aku tak kenal tu....jangankan telepon aku nak sms balik pun tak berani.....kang melarat-larat jadi lain plak....kalo korang berani....cuba korang hoi..!! jer pakcik tu....errrr aku tak berani......cam jenayah cyber plak....hahahaha aku pun tak tahu....

Aku kalau setakat sms macam ni aku memang takkan layan punya.....abihkan kredit jer nanti.....tak payah nak ambik tahu kalau kita dah tahu yang bagi tu adalah penipu.....

Macam2 hal dan cara diorang ni nak menipu yer.....sekolah tinggi2 tapi jadi penipu.....penipu profesional....
Biasanya yang jadi penipu banyak yang pandai2....yang bodoh2 takkan reti nak menipu.....yer tak.....???kalu tak takkan ada kisah si pandai menipu si bodoh.....atau si bodoh tertipu dengan si pandai.....dan macam2 lagi....tapi aku rela jadi si bodoh yang tertipu dari jadi sipandai yang menipu sebabkan.....si pandai lagi bodoh dari si bodoh kerana dia sendiri tertipu dengan kepandaiannya sendiri sampai jadi si penipu yang menghumbankan diri sendiri ke dalam neraka.....

Dah itu ajer isu aku kali ini......makanya....kalau jadi orang pandai.... janganlah nak berlagak....kepandaian itu adalah hak milik allah....kebodohan itulah sebenarnya hak milik kita sendiri.......

Peace...!!!!!
Post a Comment