Wednesday, November 3, 2010

Pesan Orang2 Tua *Batuk

Salam kabare....!!!! minggu ni aku tak sempat nak tulis entry baru.....sebabnya sangat banyak.....hari ni jer aku dah banyak kali tergendala nak pos entry gara2 cinta.....idak ler aku nyalahkan anak aku yang comel tu.....dah memang pay-ell budak gitu....tak buleh nengok maknya senang.....asal aku nak type.....pantas cinta datang lalu duduk terus atas laptop aku....aku alih dia nangis.....last2 aku tutup jelah laptop tu.....

Ni baru aku ada peluang....pasal bapaknya dah tidokan dia......tapi ada lagi 2 tengah tengok tv.....

Sebenarnya aku nak cerita pasal tajuk kat atas tu....Pesan Orang2 Tua....ataupun nama singkatannya....PETUA....adapun 2 minggu lepas masa sembelih2 arnab hari tu....aku dah pun diserang batuk....ohhh aku kalo batuk mau makan sebulan dua baru baik betul tau.....punyalah lama....sebab tu aku paling fobia dan paling terseksa time kena batuk2....pertamanya aku kalau batuk mesti tekak jadi luka.....makan serba tak sedap.....minum serba tak rasa.....ubat batuk segala jenis pun tak berkesan....

Akhirnya aku try test satu petua.....minum madu....minggu pertama aku batuk.... aku masih kat jangkang....aku plan bila balik puchong nanti baru aku rembat madu bapak mertua aku......so waktu aku balik puchong....madu bapak aku adalah tinggal suku....tapi sebab nak baik nak uji petua....aku pun minum sesudu madu....

Ok....aku tahu mesti ada yang cakap apsal aku tak beli jer madu.....an banyak bersepah orang jual....aku tahu memang banyak dan bersepah....tapi yang banyak dan yang bersepah tu madu ori ker.....aku tahu bapak aku punya madu ori....sebab tu aku sanggup tunggu balik kat kat puchong......sirius....baru 3 kali aku minum madu.....tekak aku dah tak perit....kiranya dah tak luka......kalau tak mahu berdarah setiap kali aku buang kahak.....tapi kalau minum madu tak ori...aku rasa sebotol pun tak cukup...silap2 lagi parah.....kawan aku dah try dah....

Pasni kalo aku batuk atau ahli keluarga aku batuk.....aku akan suruh minum madu....make sure yang ori yer....madu bapak aku takder jenama.....katanya beli kat orang asli tepi jalan masa gi cameron highland ngan abang ipar aku......sib bek ada lagi sewaktu aku memerlukan......syukur juga pada allah kerana menciptakan lebah yang memberi madu untuk kebaikkan hamba2nya....amin.....

Len kali kalo aku ada petua yang menarik yang aku sendiri try test dan sakses....aku post kat sini....mana tahu sok2 aku dah tua lupa.....boleh anak2 aku rujuk kat sini......

Ok ciawwww
Post a Comment