Wednesday, September 8, 2010

Ucapan Selamat Hari Raya Aidilfitri

Buat pertama kalinya aku mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri pada seluruh pembaca2 blog......dan blog aku juga yang beraya buat kali pertama ....Hari ni abang ipar aku dan keluarganya sampai dari johor untuk beraya bersama-sama....dan mungkin juga hari ni mana adik beradik yang tinggal kat sini plak akan balik ketempat lain....
My plan plak....seiapkan order sampai blog aku adalah seminggu tak hapdate.....confirm yang datang singgah2 rasa bosan sebab takder entry baru......serius aku sibuk mengalahkan superman....hahahahaha
Dalam minggu terakhir nilah juga aku sibuk mencari baju2 baru untuk anak2......ni dah 3 hari berturut aku keluar ke shooping complex ke kedai2 butik untuk cari selai dua baju baru untuk anak2...semalam adalah dapat gak beli baju melayu untuk adam dan somi aku.....pastu auntuk anak2 dara aku sorang 2 pasang...alah baju style ana muslim tu....untuk aku.....zero.....mungkin malam ni baru nak cari......
kasut adalah dua pasang.....hari tu aku beli kat putrajaya masa ada karnival beli barang buatan malaysia kat putrajaya presint 2....anak2 punya sorang sepasang.....walaupun cinta masih belum nak berjalan sungguhpun umur dah masuk setahun.....ada gak sepasang kasut tuk cuinta...manalah tahu kaot raya pertama kang dia terus bangun berjalan......hurmmmm segalanya mungkin.....
Lagi satu dua perkara yang mungkin akan berlaku......somi ku akan bertugas semasa hari raya pertama nanti....mula2 ingat tak mahu lah kerja time raya nanti.....tapi oleh kerana perkara2 yang tak dijangka tiba2 timbul....somi ku ambik untuk bekerja pada hari raya nanti.....tempat kerja somi aku ada sediakan pakej bekerja pada hari raya.....esok start somi aku masuk pukul 6:40pagi.....balik 6:40 petang....kalau waktu hari raya pertama nanti.....6:40pagi masuk kerja.....pastu pukul 8:00pagi nanti ada keloggaran balik untuk sembayang raya......kira ok lah....dan kemungkinan besar aku cuma beraya ngan keluarga belah somi aku sahaje....aku kan anak yatim piatu mana ada keluarga....ada keluarga angkat pun.....mazhab dah lain2.....takpelah asalkan mereka2 semua bahagia dan gembira......sesekali rindu datang tapi aku tak mampu nak menjejakkan lagi kaki kesana.....cukup2lah selama ini aku menumpang kasih dengan mereka.....biarlah raya aku kali ini tanpa mereka semua dan raya mereka pula tanpa aku....

So....aku takderlah excited sangat nak shopping sakan.....yang penting baju baru untuk anak2 ada....
Last entry untuk hari ni....
 Selamat Hari  Raya.....Maaf Zahir Batin
Post a Comment