Saturday, August 14, 2010

Kenangan Ramadhan Bersama Ben Ashaari

Segmen ini ditaja khas oleh Blog Ben Ashaari

Salam kabare semua.....kay kali ni aku nak cerita plak kenangan ramadhan yang paling terindah paling takkan kulupakan buat seumur hidup aku....yuppp....yang ni takder sedih punya melainkan kenangan yang paling gembira dan paling terhebat yang aku alami....macam biasa segmen ini aku tahu dari blog ben sendiri dan ini adalah entry kedua aku dekat Kenangan Ramadhan Bersama Ben Ashaari

Perkara gembira ni berlaku pada tahun lepas 2009 yakni pada bulan Ramadhan yang ke-10......jatuhnya 10 Ramadhan itu bersamaan juga dengan tarikh 31 Ogos waktu malaysia merdeka untuk kali ke-52.....kenapa aku katakan itu adalah kenangan Ramadhan yang paling aku hargai dan mungkin akan berlaku sekali dalam seumur hidup aku.....?? sebab waktu itulah aku telah melahirkan seorang bayi perempuan pada bulan yang amat mulia dalam Islam dan bulan yang amat bersejarah dalam Malaysia....itupun sebab baby tak nak keluar pada 1Ramadhan....rupa2nya baby nak keluar pada 10 Ramadhan sekali merdeka  pada 31Ogos......

Perasaan memeng bangga lagi teruja sebab baby yang aku lahirkan itu adalah baby merdeka yang pertama dalam keluarga......jadi seluruh keluarga amat2lah berbangga.....dan kerana itu jugalah timbul pelbagai usul dalam penamaan baby.....macam2 nama ahli keluarga dan kawan cadangkan.....pada mulanya aku ingat baby yang akan lahir ni lelaki....jadi dah standby nama lelaki yang berkaitan dengan Ramadhan......sekali perempuan daaa.....hermmm jenuh jugak nak pikir......bapaknya si baby nak juga guna nama Ramadhan....aku pikir2 cadang2 sambung2 bagi bapaknya si baby pilih......akhirnya kata sepakat namakan baby sebagai Cahaya Cinta Ramadhan.....makna disebaliknya senang.....cahaya cinta dibulan ramadhan.....itupun ramai yang tak paham kenapa......??? bukannya susah nak translate.....dan tak perlu di translate pun.....ada sebab kenapa aku tak guna Cahaya sebagai Nur.....apapun maknanya tetap sama.......cuma pada bulan mei lepas aku telah tambah 1 huruf pada Ramadhan.....jadi Ramadhani.....secara rasmi sekali lagi aku dan somi namakan baby Ramadhan Merdeka sebagai Cahaya Cinta Ramadhani.....maksudnya cahaya cinta ramadhanku......

So apabila genap 10 Ramadhan nanti....genaplah umur Cinta 1tahun......doa2kanlah semoga 

1.Cinta akan menjadi anak yang solehah 

2.Menjadi Cahaya menerangi kegelapan

3.Menerangi Cinta Mama dan Ayah 

4.MenCintai bulan Ramadhan

5.MenCintai Allah Dan Rasul
                                         Cahaya Cinta Ramadhani - pada hari kelahiranya
                                                   10 Ramadhan 1430 / 31 Ogos 2009

Cinta - pada hari kedua
 
Cinta - setelah beberapa bulan
                                     Cahaya Cinta Ramadhani - kini menghampiri setahun.....
Post a Comment