Wednesday, July 21, 2010

Kalau Dah Keturunannya Begitu.....

Salam kabare's semua......???? meh sini baca.....tadikan masa aku tengah kemas2 fb... aku sajelah bukak satu blog kepunyaan anak buah kawan aku ni.....blog budak sekolah baru 13 ke 14 tahun berdasarkan profil yang ditulis.....kalau dia tipu aku pun tipu jugaklah.....

Apa yang aku nak isu kat sini ialah cara dan gaya serta bahasa budak ni kat blog amatlah tak patut digunakan....pastu nak memaki hamun kawan siap dengan nama penuh sikawan beserta nama bapa sikawan yang nak dimakinya sekali.....dah pandai bercinta........dan tak segan silu juga meluahkan rasa cintanya pada boipren........

Aku takdelah kenal budak tu.....mungkim pernah jumpa tapi tak ingat sangat rupanya....tapi mukanya memang iras mak dan pak dia......pesoalan aku....apa mak pak dia tak tahu ker anak dia ada blog yang camtu....sebab.....mak,makcik2,nenek,moyang.sedara mara dia semua aku kenal....teramat-amat kenal....mula2 aku heran sebaba budak sekolah yang tak tahulah dah pandai pakai libress ke belum dah pandai bercinta-cinta.....cuma ada satu part jer yang aku tak heran sangat.....part memaki hamun sambil mencarut-carut.....hohohoho itu memang lauk diorang sekeluarga......
dari mak2,makcik2,nenek2sedara,tuk2sedara dan semua sedara budak tu memang kuat memaki orang....jadi akhirnya aku tarik diri malas nak nasihatkan budak tu.....biarlah....kang aku plak dimakinya....kalo takat budak tu aku tak kisah sangat....kang mak dia nenek dia sedara mara dia serang aku.....boleh bikin rosak aku punya privasi......budak tu punya keturunan memang tak boleh sentuh.....walau salah pun dia tetap betul....janganlah cuba nak betul2kan......budak ni kira generasi yang ketiga dari keluarganya......nak tunggu generasi ke tujuh kot....barulah tamat sumpahan carut mencarut dan memaki hamun orang agaknya.......

Pesan aku.....sedangkan penyakit kencing manis dan darah tinggi boleh diwarisi.....apatah lagi perangai yang buruk.....!!!! Jadi jagalah akhlak dan binalah keturunan yang mulia disisi NYA....
Post a Comment