Friday, July 30, 2010

Entry Untuk Aisyah.....

Salam semua.....rabu semalam aku balik ke rumah mak kat puchong.....nak tahu apa yang aku dapat tahu....kerana terlalu memikirkan sampai2 jari aku pun terluka terhiris pisau....kerana mengelamun mengenangkan nasib salah seorang anak buah aku Nur Aisyah Zulaikha....umurnya baru nak masuk 10 bulan....tiba2 pergi hospital doktor bagitahu anak buah aku disahkan menghidapi penyakit jantung berlubang......masa mak bagitahu kat aku....berderau darah aku....air mata aku nak mengalir tapi aku tahan2 dan buat2 macho....mak aku tu ciwek....kang aku nangis sikit mak plak nangis banyak2.....

Kakak ipar aku ngan suaminya bukanlah orang senang sangat....anaknya ada 9 orang....yang kena penyakit jantung berlubang tu yang bongsu sekali.....yang sulung masih belajar kat Nilam Puri Kelantan.....yang ke-2 kat SAMTKKB( Sekolah Agama Menengah Tinggi Kuala Kubu Bahru....)yang ke-3 kat SAMTAJ          
(Sekolah Agama Menengah Tengku Ampuan Jemaah ) yang ke-4 kat Sekolah Menengah Agama Salak Tinggi  yang ke-5 darjah 6....yang ke-6 darjah 2...yang ke-7 6 tahun.....yang ke-8 3 tahun.....dan yang ke-9 si bongsu yang sakit jantung berlubang baru nak masuk 10bulan.....semuanya masih sekolah dan baru nak membesar......tapi anak2 kakak ipar aku semua pandai2.....sebab tu anak2nya semua dapat masuk sekolah berasrama penuh......dan semuanya memerlukan wang.....bapaknya cuma seorang peniaga kecil.....maknya plak tidak bekerja....

Andai kata kos rawatan itu mencecah sehingga puluhan ribu......mana nak cari yer.....aku dulu masa kena tumor pastu kos rawatan plak bernilai 40k.....aku pun takder duit gak....tapi nasib baik insuran ada cover....yang ni mak bapaknya memang takde langsung pelan2 insuran.....jadi nak bayar pakai apa.....even digadai dan adik beradik semua bantu sikit2 pun masih tak cukup......aku panik.....panik sangat.....walau pun mak bapaknya tidak meminta bantuan dengan adik beradik apatah lagi orang luar.....tapi aku tahu hati mereka pedih dan sedih......aku yang setakat mak sedarapun terasa akan kepedihan dan kesedihan mereka....sedangkan kalu anak2 kita sendiri demam sikit pun mahu kita tak tidur malam.....pergi klinik sana sini selagi anak tak sembuh....apatah lagi kakak ipar aku dan suaminya yang terpaksa menerima hakikat anak mereka ada penyakit jantung berlubang......aku panik dan sedih dan rasa kecewa kerana aku bukan orang kaya dan aku tak dapat menolong mereka......

Mak cakap.....kosnya besar juga tapi para doktor nak buat kutipan derma untuk anak buah aku....tapi cukup ker hanya dengan kutipan derma dokto2 itu.....enahkan yer entahkan tidak......aku panik sangat ni.....aku tahu kakak ipar aku dengan suaminya memang tak mampu untuk membayar kos rawatan pembedahan jantung berlubang anaknya.....aku pun tak mampu.....tapi apa yang aku harus lakukan.....???

Aku rasa sedih....sedih sangat......aku cuma mampu memohon doa kepada Allah swt yang maha berkuasa semoga lubang dijantungnya akan tertutup sendiri tanpa pembedahan......

Dan aku juga perlukan doa dari semua blogger yang ada membaca.......aku percaya dengan doa2 blogger yang ikhlas....

Buat Aisyah.....

"aisyah sayang.....tahukah aisyah bertapa hati moksu jadi sedih dan pedih bila nenek bagitahu kat moksu yang aisyah ada penyakit jantung berlubang.....? moksu rasa air mata moksu dah nak tumpah tapi moksu tahan sebab nanti nenek pun nangis.....sejak moksu tahu aisyah sakit moksu langsung tak boleh tidur lena....buat apa2pun asyik teringatkan aisyah....kalaulah moksu kaya.....tapi......moksu akan berdoa dan berusaha semoga aisyah akan selamat dan moksu akan berusaha sedaya upaya moksu untuk menolong mama dan ayah aisyah jikalau mama dan ayah aisyah memerlukan pertolongan.....moksu rela korbankan segalanya asalkan aisyah sembuh dan sihat seperti sediakala.....moksu rasa sedih dan rasa lemah tak berdaya.....tapi demi aisyah....moksu akan cuba kuatkan semangat.....andai kata nanti aisyah memerlukan wang untuk bayar kos rawatan jantung aisyah.....moksu akan tolong dengan sedaya upaya moksu....kalau takder orang nak tolong bayarkan kos rawatan aisyah...takpelah......aisyah jangan risau yer.....moksu akan usaha cari dan kalu terpaksa moksu sanggup minta derma kat mana2 untuk biaya kos rawatan aisyah.....aisyah cuma kena kuat dan tabah yer.....moksu dan poksu akan selalu berdoa untuk aisyah....moksu saaaayang aisyah...."salam sayang dari moksu

Dermakanlah doa untuk Nur Aisyah Zulaikha Binti Rozman....-buat masa sekarang hanya gambar Nur Aisyah Zulaikha yang ni sahaja yang ada dalam simpanan aku.....nanti aku upload lagi.....dengan izin allah

"Ya allah aku mohon belas ihsan dan rahmatmu agar kau lindungilah Nur Aisyah Zulaikha Binti Rozman....buangkanlah penyakit itu darinya dengan kekuasaanmu...tutupkanlah lubang dijantungnya ya allah.....kasihanilah ke-2 ibubapanya dan kasihanilah juga sikecil itu..sesungguhnya hanya engkaulah tuhan yg maha pemurah lagi maha mengasihani pada hamba2nya.."amin
Post a Comment