Thursday, July 15, 2010

Cukup Aku Kena Sekali....PART 2

Adapun setelah beberapa hari aku tak dapat online kerana kekurangan laptop....la ni baru aku dapat peluang sebab somiku tak bawak atau sengaja atau mungkin terlupa bawak HP gi kerja.....jadi macam biasa...aku pun bedal ajelah.....rejeki2....

Berdasarkan tajuk diatas sinun.....aku amat tak puas hati lagi kecewa tahap tapir sebab bulan lepas ada seorang kakak itu telah membeli barang dengan aku....dan barang itupun bukanlah kepunyaan aku.....setelah aku menunaikan hasrat kakak itu untuk memiliki barang itu....sampai hari ini dia langsung tak bayar2 harga barang yang dia beli kat aku....barang tu orang lain punya...aku cuma tolong jualkan sahaja....

Apa yang lebih aku bengang campur nak nyumpah2 ialah bila kakak itu selalu tipon aku kata nak bayar....jumpa kat mesyurat kata lupalah....tak bawak duitlah.....tah apa2 tah....sampai aku kata "akak kalau nak bayar datanglah rumah saya....saya ada aje kat rumah...." pastu dia pong kata ok.....ada satu hari dia tepon kata nak datang.....jangan haraplah....memang kakak tu tak datang sampai sekarang.....kalau ikutkan rasa marah dan hasutan syaitan2 ditepi2 ni.....mahu aje ku maki2 kakak itu dengan cara yang terbaik agar kakak tu bayar.....

Aku rasa aku dah bagi sepenuh kelonggaran mahupun budi bicara serta tolak ansur ya amat......memula dia kata lupa....pastu dia kata lupa lagi.....pastu dia kata dia tak cukup duit....hatta sampai dia dah dapat duit pong dia tepon aku kata dah ada duit dan kata nak datang bayar.......tapi boleh blah....aku rasa sampai duit dia habis pun dia takkan datang bayar kat aku.....alamatnya ko makan makanan haram lah jawabnya......

Aku bukanlah lapor sangatkan duit Rm40 hengget tu.....tapi janji yang dibuat tidak ditepati....so pasni sorilah aku nak berurus niaga ngan orang catu....serik beb.....sebab tu aku cakap cukulah aku kena sekali ngan kakak tu......elok2 aku nak tolong dia buat bisnes tetiba dia buat taik plak......hahahahaha sorilah kak..."aku sudah tidak percaya padamu lagi...."nyanyi dangdut......

Harusnya aku bangkitkan jer isu ni kat mesyuarat.....biar kapok.....aku arek delok wong kayok kiyer wetik isin orak.....haa kannnn sekali beterabur aku speaking jowo......geram ya amat.....kalo dressing gi MP....mak aihhh ngalahkan datin.....naik kete waja lagi.....bukan cam aku miskin style......pakai t-shirt.....gendong anak....naik moto cabuk.....sapapun tak pandang.....hanya yang nampak peribadi serta hati aku jer yang nak tegur2 aku.....yang ala2  mak datin memang diorang tak pandang aku......tapi aku apa kisah.....pergi mesyuarat apa nak lawo2....bukan ada contest sapa dressing paling cun......gila glamer betul.....pernah aku datang bawak CRV.....haaaaa terbeliak biji mata diorang semua.....bukan aku nak tayang2 tapi aku terpaksa gak pergi mesyurat naik CRV sebab aku datang dari puchong....takkan nak naik motor.....jauh campur kurang selamat.....dari puchong sampai ke sijangkang.....CRV aku pon cuma CRV first edition.....jadi taklah hebat mana yer.....namun begitu masih ada yang melopong sebab selama ini aku tak pernah membawanya.....aku bawak jika terdesak.....macam hari hujan ker.....bawak barang banyak ker.....selain dari tu aku lebih rela merempit dengan kriss 110......merempit dalam kampung best...tak yah pakai helmet......hahahahaha

So.....tunggu jelah senin yang akan datang ni......aku baik tapi bukanlah baik sangat......lagipun kena kasi pelajaran sikit......jangan buat orang lain cam dia buat aku .....tak baik......aku tak pernah buat orang camtu....jadi aku memang tak suka orang buat aku plak camtu.....

Jadi cukup2lah aku kena sekali nagn kakak tu.....takkan ada dua atau tiga kali.....
Post a Comment