Monday, May 24, 2010

Hari ini....

Cuaca panas pada hari semalam telah menyebabkan aku pitam kejap.....hari ni pun panas gak.....cuaca macam ni memang tak sesuai untuk aku....tapi sesuai untuk kain baju aku sebab cepat kering.....huehuehue


Nak citar sikit pasal hari ni......hari ni adalah kali kedua aku pergi ke pusat komuniti kampung sijangkang.....apa itu AIM ...? bukan Anugerah Industri Muzik yer....AIM ialah Amanah Ikhtiar Malaysia....Fungsinya.....? AIM menyediakan dana pinjaman tanpa penjamin untuk golongan sasar dan yang memerlukan bantuan kewangan.....

Memula kena daftar jadi ahli sahabat pastu datang mesyuarat tiap2 hari isnin.....daripada aku melanguk kat rumah lebih baik aku join the komuniti....tebukak sikit minda......kat situ kita akan dapat banyak kawan pastu kita juga akan dapat banyak ilmu serta manfaat bila kita join komuniti nih....tujuan aku selain nak isi masa lapang aku juga bercadang nak buat pinjaman dengan AIM nih.....nak besarkan biznes....
Kebetulan plak hari ni aku nak pergi arr meeting cam biasa.....sekali aiseh....hari ni arr ceramah motivasinya....aku memang dah bayor sepuluh hengget tapi tak ingat tarikhnya bila.....tapi tak kisah arr dah datang pun....penceramahnya En.Hamdan....dalam separuh ceramah tiba2 adalah plak VIP datang memberi sokongan.....Datuk Datin jugaklah.....tapi aku tak kenal sapa....yelah selain dari aku baru berpindah kat kampung ni dan aku juga bukanlah pakar2 kenal muka ahli politik.....cuma aku tengok ramailah yang excited sebab ada Datuk dan Datin datang.......tapi the Datuk Datin tu tegur aku gak sebab aku duduk agak2 dekat ngan diorang.......kira oraitlah .....tak sombong.....

Isi motivasi lebih kepada isu kekeluargaan......sayang dan didik anak2 sebaik2nya.....jangan sampai anak melukakan, menyusahkan apatah lagi menderhaka kepada agama dan keluarga.....masa tengah ceramah ada diselit2kan dengan video yang amat menginsafkan.....ada video kanak2 pintar ada pemuda bunuh diri ada yang otak bersepai accident ada yang mat rempit accident masa tengah buat pacak ada bapok tengah buat show....dan paling ngeri aku tengok hukuman sebatan ke atas jenayah yag dilakukan....seramnya sampai lani terasa.....bab otak bersepai tu aku tak larat nak tengok lama2....aku pun rasa macam nak muntah jadi aku tak tengok.....semua kejadian tu ada kat negara kita yang tercinta ni.....dan bangsa yang jadi pelakon utama bangsa melayu..... agama tak pasti.....

Ok cerita len plak....

Dan hari ni ada lagi satu perkara yang tak ingin kulihat....laptop FTEC aku tetiba rosak.......adoyaiii.....takkan dah sampai masanya kot.....laptop tu dah dekat seusia ngan perkhawinan aku.....takkan kecik hati sebab aku ada mini HP.....aiseh....tu kan laki aku punya.....aku tetap bersamamu FTEC......janganlah merajuk.....tak larat aku nak pujuk.....huehuehue

Oleh kerana itu......... hari ni entry aku sekali lagi dibawakan khas dari HP mini laki aku.....
Post a Comment