Wednesday, May 26, 2010

Agak2nya Kenapa YER....???

Tengah malam tadi sewaktu aku dan somiku tengah bersantai melayan cerita macam2 aznil rewind somiku kata...."hah...mama dengar tak...?" aku tak dengar sebab sebelah telinga aku dah pekak....aku tanya " nape...?" somiku jawab..."bunyi tingkap kaca pecahlah...."
Masuk ni dah dua kali somi aku dengar bunyi tingkap kaca pecah.....masa pertama kali pecah....esoknya masa somiku pusing2 kat belakang rumah nak tengok apa yang pecah.....somiku lihat tingkap kaca bilik jiranku pecah sederet....apakah yang telah terjadi....??? kenapa tingkap boleh pecah....??? aku tak boleh pikir....cuma aku ingat perkara2 yang positif jer....
Dalam nak menyampai kepecahan yang kali kedua somiku dengar malam tadi.....jiranku ni dah mulai bergaduh secara live walaupun aku ada.....aku bukan nak menyibuk apatah lagi nak mengumpat hal jiranku bergaduh somi isteri.....aku tak kisah pon....tapi bila dipikir-pikir balik.......aku kenalah amik kisah sebab rumah yang jiranku itu duduk cuma rumah sewa sajer....dan rumah sewa itu adalah kepunyaan bapak mertua aku.....bapak mertua aku dah amanahkan pada somiku untuk menjaganya.....jadi bila diorang bergaduh pastu melibatkan harta benda bapak mertua aku takkan aku nak diam jer....

Aku rasa aku dah cukup baik dan dah habis balas budi diorang pada aku......bukan ungkit arr....belum lagi bab yang lain2...banyak aku dan somiku dah bertolak ansur ngan diorang tau....tapi agak2 arr kalau nak gaduh pun....janganlah rumah sewa bapak mertua aku jadi mangsa.....nanti kalau dah malu nak duduk sini....nak blah nanti sapa nak ganti barang2 yang dia dah rosakkan.....dahlah sewa pun murah.....Dia punya "keset" punya "kemproh" jangan cakap arrr.....buat bengang aku jer.....namanya jer cikgu sekolah....title ustazah lagik....tapi.....adoyaiiii perangai ngalahkan aku

Hahaha....males betul .....buat dosa jer.....

Tapi aku tak paham...apa lagi yang tak kena....diorang laki bini kerja.....anak cuma dua...dedua anaknya pompuan.....sorang 7 tahun sorang 3 tahun....pagi laki dah pergi kerja....banyak masa yang si isteri ada kat rumah....so buatlah kerja rumah.....dia pun ngajar petang.....tak jauh pun....anak yang kecik hantor rumah makcik....itupun selalu anaknya yang kecik tu dah datang melepak kat rumah aku tengok tv sama nagn anak2 aku.....tapi aku tak kisah sebab bukan budak tu menyusahkan.....aku suka sebab boleh jadi kawan anak aku.....tapi yang aku tak tahan maknya kalo panggil anaknya suruh balik macamlah takut aku ada dera anak dia ker rogol anak dia ker....giler ahhh

Korang gaduh laki bini ...anak2 kena badi....jiran2 kena tempias.....apa kes....Ada gak aku bagi cadangan kat somi aku supaya suruh diorang pindah jelah.....aku bukan benci cuma benggang....ada satu petang tu....sibini tak kerja....duduk rumah....petang lakinya balik.....masa tu aku tengah melepak kat luar menyedut udara nyaman......tiba2 aku dengar....warghh warghh taha hape tah bininya lakinya balik kerja dah cari gaduh.....pastu dummmm bunyi pintu dihempas kuat.....aku yang ada kat luar tu terus berderau darah.....

Beberapa hari selepas itu ada ada pintu bilik dia letak kat luar........apakah maknanya tu.....????
Adapun sebenarnya aku taknak anak2 aku dengar dan menghadapi situasi tak aman macam tu....

Jadi patutker aku suruh jer diorang tu pindah.....atau buat dek jer janji dia bayar sewa....????
Post a Comment