Thursday, March 4, 2010

Today's N-tree

Yerrrr.....inilah buku yang aku skang tengah baca bila ada masa walaupun masa tak kisah samada aku nak baca atau tak....apapun aku tetap membacanya....aku bukan nak pomote buku ni....buku ni asalnya kepunyyan mak mertua aku....tapi mak aku tak baca....dia bagiklah kat aku.....mekasih mak....
Tapi kalau korang rajin ada masa lebey2.bacalah buku ni....aku nak xplain pun tak brapa reti....bagi aku buku ni dapat mengisi kembali ilmu2 fardu ain yang mungkin  kita tak tahu langsung atau mungkin kita dah terlupa  sewaktu kita belajar kat skolah rendah dan menengah dulu....pendek kata buku ni bagus untuk semua peringkat umur.....buku ini telah dikarang oleh Allahyarham Ustaz Sulaiman Endut......sangat mententeramkan jiwa dan insaf bila membacanya.....al-fatihah untuk allayarham....amin

Yang ni plak projek terbaru aku.....projek Ranting Buruk....sama jugaklah......kalau ada masa lebey2 aku akan menggulung kulit popia untuk dijadikan Ranting Buruk nih.....nak cerita sikitlah pasal Ranting Buruk nih....dia adalah sejenis makanan....dia juga adalah adik kepada Batang Buruk....rasanya sedap.....nak buatnya memang kena ada skill menggulung peringkat ke 18.....nak buat dia memang makan masa tapi nak ngap2 hanya sekelip mata.....Ranting Buruk ni aku nak buat untuk bisnes.....sebab apa aku nak bisnes....??? sebab aku tak kerja.....nak cari duit simpanan untuk hari tua esok....pastu nak saving untuk pelajaran anak2....macam itulah.....

 "Assalamualaikum ibu ayah kami pergi sekolah......."......inilah gaya anak2ku pada waktu pagi nak ke sekolah....peace...!!!!
  
Yang ni plak gambar babang ngan Mualimah Rahimah.......yang tudung biru aku tak ingat namanya....kat PASTI NURUL HIDAYAH 1.....anak2 murid kat sekolah situ panggil cikgu diorang semua MUALIMAH....maknaya sama ngan cikgu.....PASTI tempat anak2 aku belajar ni memang bagus dan berbaloi-baloi.....cara didikkannya memang berlandaskan syariat islam yang sepatutnya dipraktikkan.....aku memang respect dan salute ngan mualimah2 yang mendidik anak2ku ini.....anak2ku dah pandai baca dan menghafal hadis2....akhlak2 mulia telah terbit dari jiwanya.....syukur sangat...

Post a Comment