Tuesday, February 23, 2010

Satu Waktu Dulu......Once Upon A Time

Tetiba jer rasa cam nak flashback cerita waktu aku masih muda2 dulu.....dikesunyian waktu ini sewaktu banyak sangat masa yang ada....kengkadang aku saja mengimbas kembali sejarah2 hidupku yang telah lalu.....macam2 ada .....astro pun kalah kalau nak lawan cerita ngan aku....
Paling ketara antara dulu dan kini....dulu aku selalu sedih dan berduka nestapa....tapi kini aku bersyukur kerana aku tersangat bahagia dan gembira.....kesimpulannya....walaupun qada dan qadar telah ditentukan dalam kehidupan kita.....namun sebagai manusia yang alllah swt kurniakan pelbagai keistimewaan dalam mengubah perjalanan takdir diri sendiri....kita gunakanlah dengan sebaik-baiknya.....sebab itu kita kena guna DUIT....Doa Usaha Ikhtiar Tawakal....
Jadi manusia janganlah sombong....lagi2 kalau dah kaya....kenapa agaknya yer....???  dan kenapa juga orang suka kaya wang ringgit dari kaya akhlak , iman , budi bahasa dan kasih sayang...??? pendapat orang miskin macam akulah kan.....harta yang banyak wang yang berjuta takkan dapat beli kasih sayang....iman dan akhlak juga tidaklah dapat diwarisi....




 
Post a Comment