Friday, February 5, 2010

Ceritera hari ini dan semalam.....

Tajuk kat atas tu aku dedikasikan untuk anak2 ku yang tengah aktif dan penuh dengan kerenah.....ada 4 orang anak 4 jugaklah perangai kadang tu lebih dari 4 perangai jadiknya macam2 perangai yang aku kena hadapi.....almaklumlah surirumah sepenuh masa.....memang 24 jam aku kena bersedia berkhidmat untuk anak2 dan somiku......walaupun aku dah tak duduk sebumbung ngan makbapak mertua .....kerja layan anak2 nipun tetap banyak dan tak sudah2......aku bukanlah seorang mama yang lemah lembut apatah lagi berbudi bahasa.....tapi taklah sampai maki dan sumpah anak2.....abis kuat pun aku akan menyanyi dengan muzik bernota tinggi......yelah kalau tak camtu camner nak didik anak jadi baik dan betul....rotan2 ikut keadaan semasa dan bergantung pada kesalahan......
Ni kadang nak penuhkan satu entry pun maunya amik masa .....mungkin berjam-jam dan mungkin berhari dan ada munkin tengah dinihari waktu anak2 dan somi tengah tidur.....barulah aku boleh menyudahkan entry2 yang tengah jadi draf......syusyah betul......contohnya.....sekarang ni.....qaseh sedang baring atas cinta.....cinta pun nangis....dah aku kena jadi singa kejap nak anginkan qaseh.....
Cinta-semalam petang plak tengah aku ngan somiku   syok2 tengok tv cerita cina "Rough Justice" kat TV2 sambil makan pisang goreng si cinta bergolek-golek pastu dia tarik jug yang berisi air kopi.....bila dia bising2 somiku tengok rupanya jug air kopi itew dah terbalik dan cinta pun mandi air kopi.....nasib baik lah air kopi tu dah sejuk....hadoiiii......bila aku angkat cinta aku saja cakap ....oooo mandi air kopi yer.....cinta terus senyum dan ketawa.....kelakar betul muka dia aku tengok masa tu......innocent betul....
Adam-dari hari selasa sampai hari ni demam tak kebah2......
Merah-hari2 kena angin ngan aku tapi time ulangkaji pelajaran aje.....
Qaseh-baru nak belajar2 tak pakai diapers....
Somi@Laki aku-pergi kerja balik kerja tah bila nak cuti siapkan mengecat rumah yang compang-camping nih......
Aku-tengah keguguran rambut yang melampau.....belum pergi amik result MRI......
Post a Comment