Thursday, December 10, 2009

When she talk,laugh and move.........

Salam....entry aku kali ni nampaknya terpaksa ditulis pada masa anak2 dan suami sedang lena tidur.....siang2 jangan haraplah boleh ngadap pc.....memang tak sempat langsung.....kadang2 je boleh.....

Well....dah lama nak buat entry pasal cinta.....bukan cinta biasa tapi pasal Cahaya Cinta Ramadhan.....kini dah berusia 3 bulan 10 hari ( masa tulis ni...) semalam cinta telah menunjukkan aksi pertama yang sangat menakjubkan bagi seorang bayi....bila melihat cinta sedaya upaya cuba nak meniarap kalau orang jawa kata 'mengkurep'.....rasa bangga dan bersyukur kepada allah s.w.t yang menganugerahkan aku seorang bayi yang sangat sempurna....dia dilahirkan suci dan bersih tanpa noda dan dosa....kini cuba mewarnai kehidupannya sedikit-sedikit seumpama pelangi.....2minggu lepas semasa mak long'nya ( kak siti is my biras ) pulang bercuti ....pertama kalinya cinta ketawa mengekek kesukaan bila mak long'nya bertanya-tanya padanya......aku dan mak ( mertua ) macam tak percaya yang cinta akan ketawa sampai macam tu sekali....selalunya dia cuma senyum2 dan cuma berbunyi sepatah dua je....tapi itulah pertama dan terakhir kali cinta ketawa.....biasanya bayi benar2 akan ketawa mengekek pada usia 6bulan dan ke atas....hari tu cuma satu lagi anugerah tuhan kepada ku.....hilang segala penat lelah dan duka lara apabila melihat cinta ketawa.....terima kasih ya allah....!!

Kadang2 tu sampai aku terpikir mengapa dan kenapa masih ada ibubapa yang kejam terhadap anak2 sendiri....aku bukanlah tak pernah marah dan pukul anak2.....tapi tak pernahlah sampai cedera atau luka2.....pukul2 sayang dan kerana patut dipukul.....macam baru2 ni kat berita....ada bapak campak anak kat katil sampai mati.....yang dirogol ngan kekasih gelap maknya.....ada yang patah kaki dan pecah usus sebab tak mampu......dan 1001 cerita mengenai kekejaman manusia terhadap anak2 yang tidak berdosa......

Ya Allah lindungilah aku dan keluargaku dari sifat2 yang keji dan mungkar....serta lindungilah aku suamiku  anak2ku dan seluruh keturunanku dari fitnah dan perbuatan2 manusia yang keji lagi mengejikan.....amin ya robbal aalamin.....


  

 
 
 

 
wajah2 cinta...............