Friday, December 25, 2009

Renovation in progress


Entry kali ni aku buat tentang projek perumahan yang aku tengah buat.....tapi bukan projek taman perumahan...

Tengok gambar dulu yer....nanti sambung cerita....
(setelah beberapa jam berlalu......)
Ok sambung sekarang.....tadi berenti mandi2 solat pastu siap2 gi kenduri.....
Akhirnya aku sekeluarga akan berhijrah dari puchong ke sempadan.....bukan sempadan kat mana2 tapi sempadan antara klang dan sijangkang.....kira2 awal2 nak kesijangkang......jalan nak ke banting/morib tuuu.....Ekceli tu kampung bapak mertua aku....nenek dan sedara mara belah somiku pun ramai yang kat sana...
Aku dan somiku amik keputusan berpindah setelah 6 tahun kitorang melepak/menumpang ngan mak dan abah mertua ku.....kalau ikutkan ada yang tak bagi kitorang pindah jejauh....tapi kitorang nak pindah juga selain kat puchong ni dah hilang suasana kedamaian dan kehijauan.....lagi satukan kalau kat puchong ni dekat sangat ngan tempat2 yang memerlukan duit....pendek kata somiku...."asal keluar je duit... asal keluar je duit.... asal duit je keluar....."
Kat puchong sekarang....keluar je ke kiri ioi/jusco kena lalu tol Rm1.60...terus ke mydin lah summit lah taipan lah....semua tu dekat sangat .....ke kanan plak tesco lah pasaraya borong2 lah.....lalu belakang plak giant...dah namanya duduk pun kat kampung tengah puchong....jadi kelilingnya dah padat dan penuh ngan kemajuan pembangunan yang tak habis2.....


Yang kat atas ni....tile sesuai untuk bilik air saiz 8x8 (inci bukan kaki tau) .....1pcs singgit.....ada kat satu tempat lagi 80sen...
 
Yang ni plak sesuai untuk dapur basah.....sekeping Rm1.80.....ukuran 1kaki
 
Yang ni pun sama gak....aku nak amik yang warna putih tu.....sesuai konsep maaaa....
 
Yang ni pun sama....pilih2 mana yang berkenan.....huehuehue (cam ejen la plak...)


Yang kat atas ni plak sesuai untuk table top.....aku amik yang warna hitam pastu dalam dia ada kilat2 sikit....nak amik granite tak mampu.....yang ni plak kat alam megah dia bagi last price Rm28....ada satu lagi tempat kat jalan kebun dapat Rm26.....ukuran 2x2 kaki....


somiku sedang nak menampal-nampal dinding yang berlekak-lekuk ...bertebuk-tebuk dek paku....
 
pintu yang belum dicat.....tukang catnya tengah amik gambor....(akulah....)
 
anak dara ku qaseh.....sedang menyibuk-nyibuk nak tolong...(tolong mengacau dan cari pasal.....)
 
Introducing....................THE OBLONG

 
Oblong sebagai penambah tenaga sewaktu bekerja.....ni kira ala2 prosperity mcd....rasa sedap harga murah...
 
 adam tengah melantak oblong....sekarang ni asal pegi ke sijangkang nun....mesti mintak oblong....sib baik murah....kalau prosperity mahu kopak tabung haji bapak ko dammmmm.....burger pun kat sana murah...Rm1.50....kalau kat puchong paling murah pun 2hengget....
 
yang ni plak gambar somiku tengah memasang katil untuk anak2.....berpoloh-poloh......
 
rangka katil yang baru siap dipasang oleh somiku....

 yahhh....sesi ambik gambo ngan katil (secondhand je...)baru.....
  
 dan lagi....kali ni kat tangga plak....
 
chizz.....last sekali aku pong tompang semangkuk.....kuikuikui

Post a Comment