Monday, December 14, 2009

Hobi Baru....

Salam......
Masa dok tengah layan blog2 kraf kat sini mak ngan abah pun balik.....diorang semua baru balik dari kelantan kerana menghadiri majlis khawin anak buah abah.....
Nak ceritalah sikit.....semenjak dua menjak ni saya rasa macam saya dah mula meminati seni kraftangan....minat dan kagum pada hasil2 kraf ni memang dah lama....tapi sedor diri ini tak kreatif so pendam jelah......selain dari tak tahu nak dapatkan barang dari mana pun yer jugak....
Now...dengan bangganya melalui pembacaan dari laman2 blog kraf ni dapatlah sedikit sebanyak ilmu (sebenarnya banyak sangat) yang dapat dimenafaatkan....walaupun tahun baru belum menjelma.....dah sibuk pasang azam tahun baru....tapi takkan nak tunggu tahun baru baru nak berazam....?
Hijrah dah noted.....perpindahan dari puchong ke sijangkang.....dari rumah besar ke rumah yang kecil.....dari dikelilingi ioi,giant dan tesco ke dikelilingi pokok kelapa sawit dan hutan2.....dari bersama keluarga dan adik beradik ipar duai ke jiran2 yang belum tahu hati budinya.....tapi saya dan suami redha dan cuba berhijrah demi untuk kebaikkan.....
Back to the hobi baru......oleh kerana saya tengah mula meminati kraf selain dari my doter kalau tengok maknya ngadap blog2 kraf.....mulalah dia mintak nak macam ni'lah macam tu'lah dan macam2.....xspecially kraf yang berunsur kan sepit rambut dan design2 like strawberry ,cupcake dan sebenarnya apa saja yang comel dimata seorang budak pompuan yang berumur 5 tahun.....nak beli semua yang dihendak memang lah tak mampu......selain nak cuba mengasah bakat yang takde terutamanya dalam bidang kreatif dan jahit menjahit ni.....So kalaulah ada sifu2 kraf yang terbaca blog hampeh ni.....(hampeh sebab tak reti nak make-up kan blog nampak cantik...) tunjuk ajarku sifooooo...!!(kena nyanyi macam tagline MENTOR/L)
Oleh kerana minat yang baru nak mendalam ni......saya gi juga ke DAISO kat ioi mall 'tuk cari bahan.....oleh kerana masa dah suntuk cuma dapat sambar 3helai kain felt yang berlainan warna.....errrr lupa plak nak mention pasal hobi baru ni.....basic nya kraf....tapi kraf ada pelbagai kan....tapi yang berkenan sekarang adalah seni kraf dari bahan kain felt........apa yang saya baca felt ada pelbagai jenis .....yang saya beli rasanya felt yang paling murah...(bukan rasa lagi tapi memang compom felt yang paling murah.....) but seswai'lah untuk beginner cam saya kot.....
Wat masa ni belum pikir pasal first projek.....nak kumpul bahan ngan ilmu dulu dari blog2 kraf yang ada.....
So jangan serik nantikan catatan terbaru dari saya (yang tah bila nak sambung..) jika ada keizinan dari yang maha mengetahui segala-galanya......



Post a Comment