Carian

Loading...

Tuesday, December 1, 2015

Bila Budaya Vape Semakin Menular


Isu vape ni kalau dibincangkang memang boleh menimbulkan marah dan disusuli dengan kata2 sinis dan memaki hamun....

Aku bukanlah vapers haters , tapi dek kerana perangai2 minoriti vapers tidak menghormati orang lain yang tidak suka asap yang berbau biarpun wangi...maka itu telah menimbulkan rasa sakit hati dan marah kepada orang lain....

Sudahnya vapers beretika pun terpalit sama kena kondem....mana vapers yang respek hak orang lain...serius aku tabik....

Bukan aku takder kawan vapers...yang smokers pun ada...tapi alhamdulillah sejauh yang aku kenal diorang respek hak kawan2 yang tidak suka dan tidak boleh bau asap2 rokok maupun vape....

Kalau nak hak korang dihormati silalah hormati hak orang lain yer....

Kenapa Rokok Tak Diharamkan...??

Jangan samakan vape dan rokok.....rokok memang sah dan jelas haram walaupun dalam agama dan hadis sudah dinyatakan cuma vape baru difatwa haram kerana banyak keburukkan dari kebaikkan..

Asal tujuan vape adalah untuk menghentikan atau menukar tabiat perokok tegar yang susah nak berhenti merokok....

Benda kalau dah jadi tabiat memang susah nak tinggal...sama macam makan nasi....

Sampaikan Sultan Johor terpaksa bertitah.....



Wanita Melayu Tak Tahu Malu...??

Andai tak dibedung dari sekarang.....tu diaaaa...bagaikan gambar dibawah ini...hilang sudah nilai2 sopan santun wanita melayu.....tak kira peringkat umur dahh sekarang ni...malu dah takder...dari anak2 baru nak naik sampai ke pangkat makcik2 dan nenek pun selamba menghembus asap bagaikan Naga Bima Sakti....sedangkan malu juga sebahagian dari IMAN....

Sesungguhnya aku malu dan mengutuk perbuatan mereka....tak merbahaya bukan bermakna ianya elok....

Rosak budaya , rosak akhlak , rosak binasa keturunan .....aku harap satu hari nanti diorang tahu apa natijah atas perbuatan diorang...aku jamin diorang semua bangga dengan perbuatan diorang tanpa rasa bersalah....bukan bodoh sahaja tapi bodoh yang bercampur sombong....

Muka lawa camner pun tapi perangai cam lahanat dan2 tu gak ko jatuh hodoh......harap2 perempuan2 yang ada ni dah kembali kepangkal jalan dan berubah menjadi wanita2 yang solehah...aminnn


Nak Di Haramkan Atau Tidak ...??

Pada mulanya aku menyokong vape menjadi pengganti rokok....tapi semakin lama kebiadapan vaperians yang vape tak kira tempat dan masa buat aku membenci vapers2 baru yang tidak menghormati hak orang lain....

Serius perangai macam tu dalam hati aku mesti bagi maki  "jilake punya vapers"....cerek air pun keluar wap gak...cuba dihadapkan kat muka ko....agak2 boleh tahan tak.....?? bau ketiak bangla yang takder wap pun aku tak suka....bau minyak wangi paling mahal sebotol pun aku tak tahan....

Apa masaalah kalau korang vape jauh2 dari orang....ini ada satu jilake punya bapak aku nampak....pegang anak kecik , bini pregnent plak tu....tengah makan2 hembus....pas minum hembus....bini dia takder hidung ker....?? anak kecik dia yang setahun jagung tu takder paru2 ker....??

Aku cuma mampu mengomel dalam hati jer.....kalau aku tegur mau jadi gaduh plak kat situ....sudahnya....lantak nko'lah lembu....sebab apa lembu...sebab degil...lembu kan degil....tapi yang paling degil sebenarnya bukan lembu tapi BABI....

K baiii